Dijous, 28 de Març de 2024

Un acte repassa els últims episodis del CF Reus

Experts en futbol valoren les irregularitats del club reusenc

04 de Maig de 2019, per Joan Gomis
  • Joan Gomis

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  • Joan Gomis

Amb l'objectiu d'analitzar i debatre la situació del club de futbol, el Laboratori d'Estudis Socials de Reus, un grup adscrit al Centre de Lectura, ha organitzat, aquest dissabte, una taula rodona als jardins de la Casa Rull, amb el nom de 'CF Reus Deportiu: ascens i naufragi'. L’acte ha comptat amb la presència del consultor de màrqueting Xavier Guix (extreballador de la SAE), l’exgerent del club, Ferran Pujol, el tècnic en planificació estratègica i desenvolupament local de la URV, Josep Maria Piñol, el periodista del Diari de Tarragona Josep Cruset, i el doctor en Història Contemporània i professor de la UB Carles Viñas. Els ponents han parlat de quin havia de ser el model de gestió més adequat del CF Reus en el seu tram a Segona Divisió.

Xaver Guix ha començat el debat dient que el projecte del CF Reus tenia com a referència la SD Eibar, un equip que quan va ascendir a la Primera Divisió va oferir als socis ser accionistes. Guix ha posat sobre la taula tres aspectes que segons ell calia aplicar des del primer dia: "Treball, serietat i administració, coses que jo vaig a trobar a faltar en la meva última etapa al CF Reus i que va provocar que acabés marxant". Guix també ha dit que la part esportiva "estava molt ben encaminada" i la gestió va ser “bastant desastrosa”. Ha definit com a actitud "prepotent" la no entesa entre la SAE i l'Ajuntament de Reus en els convenis, com el de la licitació de l'ús de l'Estadi Municipal. Pel que fa a la gestió, ha afirmat també que no s'ha sabut ajudar a la massa social: "No entenc el fet de no cuidar l'afició, són els primers clients que tens”.

Per la seva banda, Josep Cruset ha apuntat que al CF Reus es va viure força temps en "paral·lel en una part institucional que naufragava i una part esportiva que gaudia de bona salut fins al penúltim dia". "Com a mínim hi ha hagut una gestió negligent", ha sentenciat. Segons el periodista, "la decisió del TAD serà determinant, el mateix que el concurs de creditors, fins que no aclarim tot això és difícil pensar cap a on volem anar".

Per la seva banda, Josep Maria Piñol ha manifestat la "manca d'estratègies” que tenia el club. “No s'ha partit d'una visió del que havia de ser el Reus. S'han posat els diners suficients per pujar de categoria però no han arribat per a res més”, ha lamentat. Segons Piñol “no hi ha hagut el temps suficient per adequar la manca d'estratègia i s'ha anat improvisant”. "Crec que el CF Reus, encara que hagi guanyat certa dimensió, no ha arribat a conquerir l'ànima de la ciutat, no és el club de la ciutat, però potser no sap els valors que ha d'adoptar i transmetre" ha dit en l'acte. En una possible solució, Piñol ha proposat que "s'ha de recollir totes les errades fetes per intentar reorientar la situació". “Ara tenim temps de crear un grup de treball amb la presència d'algun jurista per visualitzar alternatives" ha apuntat.

Sobre l’estratègia del CF Reus, l'exgerent del club Ferran Pujol ha assegurat que “efectivament n’hi havia, però es va alterar”. Segons Pujol, Joan Oliver va agafar la gestió del CF Reus per dos motius: "No tenia deute i en aquells anys, el 2013, el primer equip estava a Segona B, però se n'anava a Tercera perquè no tenia diners i no podia pagar les nòmines per acabar les temporades. Era una època de crisi". Per a Pujol, el Reus previ a Oliver "vivia bàsicament de les subvencions municipals i es va tallar a mitjan mandat i els diners previstos per acabar la temporada, no hi eren”. L'exgerent ha dit també que "el problema és que el CF Reus va començar a ser antipàtic i perdre molts acords sobretot amb el teixit empresarial”.

En la seva intervenció, Carles Viñas ha opinat que el "CF Reus és una empresa, agradi o no. Si volem una solució, s'ha de partir del realisme. L'arrelament local que té l'Eibar no el té el Reus". En aquest sentit, ha afegit que "qualsevol model d'èxit no lligat a l'àmbit esportiu com un èxit social, ve de l'arrelament local. Sentir-se orgullós de l'equip encara que perdi, jugui o no jugui, això és potenciar la marca. Viñas ha posat com a exemple el Sant Pauli alemany, que té amb una massa social molt fidel.

Abans de la taula rodona, Viñas ha presentat dos dels seus llibres: 'Sankt Pauli. Un altre futbol és possible', i 'Futbol al país dels soviets', tots dos d'edicions Tigre de paper.

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics