Dissabte, 26 d'Octubre de 2024

Les noves tecnologies i Internet

15 d'Octubre de 2008, per Josep Gallofré

Les noves tecnologies han estat un canvi en la manera d’actuar i pensar de tothom. Abans no teníem a l’abast una eina que ens podia proporcionar quantitat d’informació com és Internet. Amb l’accés a la xarxa qualsevol cosa que ens interessi, ens en podem documentar tenint un ordinador i accés a Internet. Tot i això, tota informació que cerquem s’ha de contrastar, ja que no tot el que ens ofereixen via Internet és fiable.

S’ha de tenir molt clar la diferència entre societat de la informació i de la comunicació. Poder accedir a tota la informació possible no comporta fer-ne un ús intel·ligent o intel·lectual. L’individu no pot assegurar la intel·ligència de la seva comprensió i aplicació. Això ens vol dir que cada persona és responsable del que troba a la xarxa. Per exemple, Wikipedia és un web que molta gent usa per buscar-hi informació sobre un tema determinat, però aquest portal funciona de manera que tothom qui ho desitgi pot penjar-hi informació, d’aquí que pot ser que no sigui del tot certa.

L’expansió d’Internet és més que evident. Cada cop més, ja no busquem la informació en un diccionari o enciclopèdia sinó que recorrem als recursos en xarxa per trobar el que volem. A més, la possibilitat de llegir la premsa davant d’un ordinador ( Reusdigital.cat n’és un exemple) ha magnificat encara més l’ús de les noves tecnologies.

Hi ha diversos motius pels que la societat de la informació ha passat a ser la societat de la comunicació. El gran èxit de la telefonia mòbil, els xats, els blogs i el correu electrònic han fet que poc a poc les persones vagin substituint els mitjans tradicionals per aquests més moderns. A més, Internet ha trencat les barreres de la comunicació, des de qualsevol indret del món nosaltres podem buscar informació. La possibilitat d’accedir a la xarxa per poder comprar, veure anuncis, tenir televisió a la carta fa encara més accessible aquest “caramel”.

Tot i així, des del meu punt de vista, penso que Internet hauria de tenir unes fronteres que actualment no té. Tothom té accés a tot, podent accedir a fotografies de pederastes, pornografia variada o escriure comentaris ofensius. Penjar una imatge o una informació a Internet no costa gens, i no està tot el controlat que hauria d’estar, ja que només introduint una paraula clau podem trobar la informació que nosaltres desitgem, per molt desagrable que sigui.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (19)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Jordi Borràs  22 d'Octubre de 2008

Més desinformats que mai

 Tot plegat que tenint més mitjans que mai estem més desinformats que mai.

siknus  17 d'Octubre de 2008

Bloc recomanat

Fa un temps que segueixo un bloc que tracta sobre el tema del conflicte entre mitjans tradicionals i nous mitjans. Tenen una visió bastant parcial però força interessant que va en la línia del que diu la Lourdes en el punt anterior:

http://www.233grados.com/

Lourdes  17 d'Octubre de 2008

Les noves tecnologies

 Acabaran amb els mitjans de paper

Bou amb Arròs  17 d'Octubre de 2008

Oh! Mireu, un Gallo!

E E E aquesta foto que ha possat lo Gallo, vale no surt molt... pero te molta història, a la Laboral, gravant un curtmetratge, on el Gallo va rebre més bufetades que... Gallo felicitats per el teu paper a Reusdigital.cat

Oh, mireu, un angel!
Abraçades Gallo i a veure si endevines qui soc!

Holden Rabascall  16 d'Octubre de 2008

Destraler

<p>Sempre ha de sortir el t&iacute;pic destraler&nbsp;a espatllar les coses nom&eacute;s per fer la gracieta. Quanta mis&egrave;ria
Senyor T&egrave;cnic Reus Digital, potser podria bloquejar-li la IP, i, si pot ser, la integritat.
Offtopic: vinc de donar-me d'alta al Facebook. Est&agrave; molt ben fet i disponible en catal&agrave;! Quina passada! :)</p>

Paragrafero  16 d'Octubre de 2008

Paragrafs

<em>Com es fa això ???</em>
</p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p>
<strong>A si aixinses !!!</strong>

Holden Rabascall  16 d'Octubre de 2008

Tornant al tema i obviant injúries

Com que responent als atacs personals s'entraria en una discusió que s'allunyaria del tema proposat, m'abstinc de respondre'ls. Nogensmenys abans m'agradaria aclarir que no era la meva intenció menysprear a ningú, tot i tractar-se, en aquest cas, d'un periodista. Per això, si he ofès a algú, demano perdó.<br />
<br />
Tornant al tema inicial del debat, Eugènia, m'agradaria reforçar el meu discurs amb la cita d'un article que he trobat que parla sobre un estudi fet per la prestigiosa revista Nature:<br /> <br />
<em>"Un grup d'especialistes van revisar detalladament una mostra d'entrades escollides aleatòriament de la Viquipèdia i la Britannica, i van trobar una mitjana de quatre errors o omissions per cada article de la Viquipèdia, mentre que en la Britannica la mitjana era de tres. En els vuit casos d'errors trobats considerats pels investigadors com "seriosos", hi va haver un empat: quatre van venir de cadascuna de les fonts. Amb aquestes xifres, la fiabilitat de la Viquipèdia quedava fora de dubte, donat que la diferència era estadísticament no significativa. Tanmateix, hi ha un factor més que s'afegeix a l'estudi: les entrades a la Viquipèdia són, com a mitjana, 2.6 vegades més llargues que en Britannica, la qual cosa millora la ràtio de conversió text / errors clarament a favor de la Viquipèdia. Considerant que Britannica manté un consell editorial d'experts que escriuen i revisen els articles, mentre que la Viquipèdia som qualsevol de nosaltres, el resultat és per fer pensar, i no des del punt de vista que els editors de Britannica facin mal seu treball, sinó en cas contrari: el treball de la intel·ligència distribuïda és completament insuperable."</em><br />
<br />
Extret de http://www.enriquedans.com/2005/12/la-fiabilidad-de-la-wikipedia.html i traduït amb el recent estrenat traductor de català del Google<br />
<br />
De totes maneres davant d'una evidència no es requereix la corroboració d'un expert, a menys que, per exemple, disposem d'un cromosoma sobrer.

Eugènia  16 d'Octubre de 2008

Ai Holden Holden...

 Estic d'acord amb el Ganxet. Tot el que diu aquest noi ho ensenyen a la universitat amb la lectura de diferents articles (d'experts, és clar). S'ha d'anar en compte tant amb internet com amb altres mitjans, ja que no tota la informació és fiable.

Responc les crítiques del Sr Holden (que té problemes amb els paràgrafs): tothom té el seu punt de vista, però si tan mal documentat ha estat aquest noi, d'on ha tret vostè tota aquesta informació? quin expert ha consultat vostè?

Ànims Josep, tens tota la raó!

L'article  16 d'Octubre de 2008

Ganxet

<p>&nbsp;Felicitats a l'articulista. La premsa de paper est&agrave; cada cop m&eacute;s preocupada per l'impacte d'internet. &Eacute;s un altre model totalment diferent. Tamb&eacute; celebro l'agilitat del senyor Holden, per&ograve; aquest articulista sembla m&eacute;s preocupat per lluir intel&middot;lig&egrave;ncia que per aportar informaci&oacute;. El que diu el senyor aticulista &eacute;s res m&eacute;s i res menys que el que expliquen a les facultats de periodisme. Clar que tamb&eacute; pot ser que els professors s'equivoquin. Recomenar&eacute; als professors que consultin al senyor Holden, un expert en brevetat period&iacute;stica.</p>

Holden Rabascall  16 d'Octubre de 2008

Un incís

Sembla que he trobat la manera de <br /><br />reivindicar<br /><br />el <br /><br />paràgraf.<br /><br />Visca!