L'Ajuntament de Reus ha adjudicat a l’empresa Tecnologia de Firmes SA el contracte per a la construcció de la rotonda que donarà accés a la urbanització Mas Carpa des de l’avinguda de Tarragona, amb un pressupost d’adjudicacó de 579.444,80 euros (IVA inclòs). "Ha de contribuir a canviar la fisonomia de l’avinguda, del format de via interurbana actual a via urbana. Així, farà reduir la velocitat dels vehicles i reduir el risc que hi ha actualment en la incorporació de vehicles tant a la urbanització com a l’avinguda", segons s'ha argumentat aquest dimarts des del consistori.
Així mateix, el projecte que s'executarà preveu la continuació del carril bici existent a diversos trams de l’avinguda de Tarragona, i la futura connexió entre el carril bici al llarg de l’avinguda Tarragona. Les obres tenen un termini d’execució de cinc mesos a comptar des de la data de formalització del contracte. La planificació de les obres es coordinarà amb els treballs de construcció del carril bici de l’avinguda de Tarragona, "per tal de minimitzar les molèsties i les afectacions al trànsit".
El projecte que s'executarà consisteix en la creació d’una rotonda en la intersecció entre l’avinguda de Tarragona i la prolongació del carrer d’Estanislau Mateu, "que farà reduir la velocitat dels vehicles en l’avinguda i regularà el creuament actual, millorant les condicions de seguretat vial".
En el punt de connexió entre la rotonda i el carrer Estanislau Mateu i Valls es disposarà d’un carril d’incorporació i un de sortida de la rotonda de 4 metres d’amplada cadascun, separats per una illeta distribuïdora.
Es preveu també la implantació del carril bici en l’àmbit de projecte, el qual es prolongarà al llarg de tota l’avinguda de Tarragona "segons les previsions municipals d’ampliar la xarxa ciclable de la ciutat".
Es projecta la construcció de voreres "que permetin la circulació segura de vianants com correspon a una via urbana". Al costat nord de l’avinguda de Tarragona i en ambdós costats del carrer Estanislau Mateu i Valls s’executarà una vorera de 2 metres d’amplada a diferent nivell.
Els espais fora de la nova vorera, i que actualment són ocupats pels carrils d’acceleració i desacceleració, es convertiran en zones verdes.
A banda, els treballs es complementaran amb la renovació de l’enllumenat. Les aigües pluvials seran recollides per nous embornals, ubicats segons el nou traçat. Això implicarà l’eliminació dels existents i l’execució d’un nou col·lector adaptat a la nova rotonda. En quant a la xarxa de reg, s’implantarà una nova instal·lació, utilitzant el sistema de telegestió i es preveu la recuperació de la instal·lació actual. L’àmbit d’actuació del projecte té una superfície total de 8.806 m2.
Dibuix del projecte Foto: Reus.cat
Així mateix, el projecte que s'executarà preveu la continuació del carril bici existent a diversos trams de l’avinguda de Tarragona, i la futura connexió entre el carril bici al llarg de l’avinguda Tarragona. Les obres tenen un termini d’execució de cinc mesos a comptar des de la data de formalització del contracte. La planificació de les obres es coordinarà amb els treballs de construcció del carril bici de l’avinguda de Tarragona, "per tal de minimitzar les molèsties i les afectacions al trànsit".
Rotonda
El projecte que s'executarà consisteix en la creació d’una rotonda en la intersecció entre l’avinguda de Tarragona i la prolongació del carrer d’Estanislau Mateu, "que farà reduir la velocitat dels vehicles en l’avinguda i regularà el creuament actual, millorant les condicions de seguretat vial".
Carrils d’incorporació
En el punt de connexió entre la rotonda i el carrer Estanislau Mateu i Valls es disposarà d’un carril d’incorporació i un de sortida de la rotonda de 4 metres d’amplada cadascun, separats per una illeta distribuïdora.
Carril bici
Es preveu també la implantació del carril bici en l’àmbit de projecte, el qual es prolongarà al llarg de tota l’avinguda de Tarragona "segons les previsions municipals d’ampliar la xarxa ciclable de la ciutat".
Voreres
Es projecta la construcció de voreres "que permetin la circulació segura de vianants com correspon a una via urbana". Al costat nord de l’avinguda de Tarragona i en ambdós costats del carrer Estanislau Mateu i Valls s’executarà una vorera de 2 metres d’amplada a diferent nivell.
Zones verdes
Els espais fora de la nova vorera, i que actualment són ocupats pels carrils d’acceleració i desacceleració, es convertiran en zones verdes.
A banda, els treballs es complementaran amb la renovació de l’enllumenat. Les aigües pluvials seran recollides per nous embornals, ubicats segons el nou traçat. Això implicarà l’eliminació dels existents i l’execució d’un nou col·lector adaptat a la nova rotonda. En quant a la xarxa de reg, s’implantarà una nova instal·lació, utilitzant el sistema de telegestió i es preveu la recuperació de la instal·lació actual. L’àmbit d’actuació del projecte té una superfície total de 8.806 m2.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics