Dimecres, 17 d'Abril de 2024

Campanya de Nadal de Reus, un conte amb final feliç

Les entitats comercials valoren positivament la campanya de Nadal iniciada el passat 27 de novembre

11 de Gener de 2016, per Isabel Martínez
  • Més de 17.000 persones han fet ús de la pista de gel

    Fabián Acidres

  • Visitants al centre comercial El Pallol de Reus

    Fabián Acidres

D’acord amb la tradició més consolidada, l’anomenat Conte de Nadal de Reus ha tingut l’esperat –i reglamentari- final feliç. Després que el passat 27 de novembre, s’iniciés la campanya comercial amb més incerteses i major expectativa des de fa molts anys a la ciutat de Reus, el balanç de les entitats comercials Unió de Botiguers i el Tomb de Reus és positiu tot i que amb matisos diferents. Més de 17.000 patinadors han passat per la pista de gel.

Pel president de la Unió de Botiguers de Reus (UBR), Ernest Juncosa, la campanya de Nadal ha estat “bona” respecte l’any 2014. Juncosa afirma que, fins i tot, determinats sectors comercials com el tèxtil i el de les sabates han tingut “puntes positives” durant aquestes setmanes. Segons el representant de l’entitat comercial reusenca, s’ha assolit l’objectiu d’incrementar el públic pels carrers de la ciutat gràcies a factors diferents però opina que “aquest augment de passejants no sempre ha estat proporcional amb les vendes de les botigues”.

Tot i aquest balanç, Juncosa no ha ocultat que la UBR ha rebut queixes d’associats perquè la campanya s’ha focalitzat excessivament en determinats carrers del centre alhora que oblidava altres zones igualment cèntriques com ara els ravals però que quedaven excloses del disseny previst. “Ha faltat fer taca d’oli”, ha resumit Juncosa, qui ha afegit que donada la gran inversió realitzada “Reus es mereix una major proporcionalitat” de les accions i una “major coordinació tècnica” entre tots els agents implicats en el desenvolupament de la campanya.

Entusiasme a El Tomb de Reus

Més entusiasta és el balanç efectuat pel Tomb de Reus, associació conformada únicament per establiments comercials del centre de la ciutat. “Ens atrevim a qualificar la campanya d’èxit rotund tenint en compte el context econòmic i el canvi de paradigma comercial que ha suposat la posada en marxa de La Fira Centre Comercial", ha afirmat la cogerent d'El Tomb, Sol Navarro.

Navarro ha destacat com a principal fita assolida pel Conte de Nadal que s’ha aconseguit “fer venir a Reus gent que no havia visitat mai la ciutat”, una atracció que per si sola ja considera molt important. Tot i això, la cogerent ha reconegut que, segons els contactes que ha establert amb els professionals del sector, no sempre l’increment de fluxe de visitants s’ha traduït en “un augment de vendes” per part de tots els establiments. Segons la seva informació, la restauració,  els locals de nit i algunes de les botigues del sector tèxtil haurien estat les més beneficiades per l’augment del fluxe de visitants durant aquestes jornades.

Al respecte del principal punt fort de la campanya, la cogerent d’El Tomb ha posat l’accent en la pista de gel que al seu parer ha estat un “èxit” en aconseguir atraure molta gent a la plaça del Mercadal. Segons dades de l' empresa N-ICE Skating SLU, han estat 17.250 els patinadors que han fet ús de la pista de gel des del passat 27 de novembre. Per Navarro, l’aposta perquè la pista es muntés en aquest espai s’ha demostrat encertada malgrat que, inicialment, va generar controvèrsia pel trasllat del tradicional Mercadet d’Artesania.

“Al final, tot suma” ha conclòs Navarro, en referència al canvi de paradigma que ha representat la posada en marxa del nou centre comercial a l’avinguda Sant Jordi, que ha representat que els fluxes als carrers d’aquest entorn també hagin augmentat l’afluència de visitants i potencials compradors.

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

reusdigital.cat Reus Diari Digital campanya de Nadal

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics