Dimecres, 17 d'Abril de 2024

El comerç reusenc combat l’arribada de La Fira Centre Comercial

Els botiguers es mostren cautelosos davant l'obertura de l'espai de Metrovacesa

05 de Novembre de 2015, per Isabel Martínez
  • Els petits comerços estan amatents a l'arribada de La Fira Centre Comercial

    María Ramírez

Benvinguda original i positiva. D’aquesta forma, els defensors del comerç tradicional reusenc volen rebre el 6 de novembre al nou operador comercial, La Fira, que s’ubicarà a l’antiga seu de la Fira de l’avinguda de Sant Jordi. Amb aquest esperit, des del Tomb de Reus han convocat un 'macroselfie' per tal de reivindicar el valor de les botigues de tota la vida de la ciutat i visibilitzar-les en una acció conjunta que planta cara a la nova competència.

Aquesta convocatòria es durà a terme divendres, a tres quarts de 2 de la tarda, a la cèntrica plaça del Mercadal de Reus, amb l’objectiu de “fer pinya i mostrar que som més de 300 botigues”, ha indicat Marta Salmeán, cogerent del Tomb de Reus. “Volem explicar que som lluitadors i emprenedors i que units fem ciutat” ha especificat Salmeán.

La iniciativa  -que s’ha fet córrer per les xarxes aprofitant un fragment de la pel·lícula 300, sobre la derrota de les Termòpiles- ha tingut fins al moment un gran nombre de seguidors, fet que ha provocat que s’hagin sumat altres entitats comercials com la Unió de Botiguers.

Per fer més atractiva la convocatòria, els impulsors de la iniciativa han emprat un fragment de la pel·lícula 300 en què els espartans va enfrontar-se als perses en el pas de les Termòpiles i en el doblatge han fet aparèixer contínues al·lusions a la realitat comercial de Reus que històricament ha estat molt atractiva.

El macroselfie, però, no serà l'única acció que s’impulsarà des de les entitats comercials aquestes pròximes setmanes. Coincidint amb la inauguració de La Fira, divendres i dissabte, els establiments del centre duran a terme una campanya especial que es podrà veure en els aparadors. Aquesta campanya no portarà cap logo i s’hi podran sumar tots els comerços que vulguin, ha comentat Salmeán.

Específicament com a Tomb de Reus,  a partir del dilluns 9 de novembre, i fins al dissabte 21, començarà la campanya 'El Tomb Experience'. Serà un concurs de fotografies per les xarxes socials que impulsa la gent a de fer-se fotos a les botigues sòcies del Tomb de Reus i pujar-les a la pàgina de Facebook de l'associació. Hi haurà tres categories per a participar: la foto més original, la més compartida i un premi per la persona que acumuli el nombre més gran de fotos de diferents establiments que participen en l'acció comercial. Els guardons seran experiències relacionades amb Reus i les seves botigues.

La Unió de Botiguers analitzarà hàbits de consum i fluxos

Per la seva banda, Ernest Juncosa, president de la Unió de Botiguers de Reus, ha explicat que l’entitat que representa se sumarà a la convocatòria de macroselfie tot i que opina que “potser hauria d’haver-se fet abans”. Tot i així, des de la UBR el que volen és “sumar pel sector”. Davant la imminent obertura del nou centre comercial, la Unió de Botiguers considera que en els pròxims mesos “caldrà prendre la mida” de la situació i analitzar en detall “els hàbits de consum que genera i els fluxos de mobilitat que es donen” en àrees com, per exemple, la Riera Miró.

Juncosa es mostra convençut que aprofitant el nou operador “cal treballar per atraure la gent de les comarques cap a la ciutat”. En aquest sentit, els botiguers han proposat fórmules a Amersam perquè aquests puguin oferir aparcament als visitants pròximament de manera avantatjosa.

En referència a la campanya de Nadal que gairebé se trepitjarà amb aquesta obertura, la UBR veu, de moment, amb bon ulls les propostes efectuades des del consistori tot i que s’han d’acabar de perfilar definitivament. En aquest sentit, es valora positivament la proposta que existeixin tres focus diferenciats d’atracció articulats al voltant de la plaça del Mercadal (pista de gel), plaça de la Llibertat (Mercat de Nadal) i plaça Prim (en la qual hi ha una proposta d’il·luminació diferenciada).

Finalment, per motius de seguretat el gegantí arbre de Nadal que des de fa uns anys hi era al Mercadal s’instal·larà a la de la Llibertat, que es potenciarà amb més animació. Tot i així, Juncosa diu que estaran amatents a la propera reunió de la taula de comerç convocada la setmana vinent per acabar de valorar totes les mesures per equilibrar l’arribada de La Fira Centre Comercial i impulsar el comerç local.

Rafael Bonfill: 'Ara que estava iniciat, s'havia d'acabar'

Per la seva banda, el president de l’Eix Comercial de Reus, Rafael Bonfill, ha dit, a títol personal, “trobar molt bé” el 'macroselfie' del dia 6 de novembre tot i que encara no ha consultat amb els adherits la proposta de participar-hi col·lectivament com a entitat. Bonfill considera que el trasllat de l’Hospital Sant Joan va fer més mal al col·lectiu que representa que no pas el nou centre comercial de La Fira. “Ara que estava iniciat, s’havia d’acabar”, ha comentat el president Eix Comercial de Reus, qui ha afegit que les coses no es poden “deixar a mitges”.

Bonfill ha avançat que actualment treballa juntament amb l’Agència de Promoció de cara a la campanya de Nadal per tal de tirar endavant accions de dinamització de la seixantena d’associats dels passejos Prim i Sunyer que té la seva entitat.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics