Dimecres, 17 d'Abril de 2024

El govern de Reus avala amb dades l'èxit de la campanya de Nadal

14 de Gener de 2016, per Enrique Canovaca
  • El carrer de Monterols, ple, durant el passat desembre

    Fabián Acidres

L'Ajuntament de Reus considera que la campanya de Nadal ha estat tot un èxit. El consistori ha reunit aquest dijous la Taula de Comerç, en la que hi són representades totes les associacions de comerciants de la ciutat, per fer balanç del Conte de Nadal de Reus, vigent entre el 27 de novembre i el 10 de gener.

Pel que fa als aparcaments municipals, la xifra d'usuaris ha crescut un 63,41% entre el 27 de novembre i el 10 de gener d’enguany, en comparació amb les mateixes dates de l’any passat. En números absoluts, hi ha hagut un increment de 86.443 vehicles. Dels 136.322 usuaris dels aparcaments municipals de l’anterior campanya de Nadal el 2014 s’ha crescut a 222.765 aquesta. Gran part d'aquest creixement l’absorbeix l’aparcament de La Fira Centre Comercial, amb un total de 76.848 usuaris.

El nombre de vianants també ha crescut durant la campanya de Nadal. Les dades, que facilita una empresa externa a l’Ajuntament, confirmen que durant aquestes festes s'ha incrementat la gent que ha passejat pel centre de la ciutat. Concretament, durant el mes de desembre de 2015 van passar pel carrer de Llovera un 6,41% més de vianants que durant el mateix mes l’any anterior. Més de 193.000 persones haurien passat pel carrer Llovera el desembre de 2015, 11.600 més que el passat 2014.

Una de les novetats d'enguany era la instal·lació de la pista de gel al Mercadal. 17.212 persones hi han patinat. D’aquests, 4.566 ho han fet amb un dels descomptes oferts pels comerciants del Tomb de Reus, i 2.504 són alumnes de les escoles de Reus que hi han patinat gratis, gràcies a l’acord a que es va arribar amb l’empresa promotora.

Uns 30.000 nens i nenes han pujat en alguna de les set atraccions muntades entre el 3 de desembre i el 5 de gener a la plaça de la Llibertat, el que representa un increment del 25% respecte l’any passat. 3.500 dels usuaris han muntat a les atraccions amb un dels vals 2x1 que oferien els comerciants de la Unió de Botiguers.

Bona activitat a les xarxes

L’activitat a Internet, a les xarxes socials i a l’app de promoció de ciutat ha incrementat significativament. El web de l’Agència Reus Promoció ha augmentat un 75% el trànsit en relació a l’any anterior. L’app Reus City ha tingut prop de 1.600 usuaris i 15.000 pàgines vistes, equiparable a les dades registrades al voltant de la Festa Major de Sant Pere. Els perfils de Reus Promoció a les xarxes socials Facebook, Twitter i Instagram ha guanyat 1.463 seguidors i ja supera els 9.000 seguidors.

També ha crescut l’activitat a les xarxes: a Facebook hi ha hagut 8.300 interaccions, les piulades a Twitter han aconseguit vora 17.000 impressions i les imatges penjades a Instagram han generat 1.764 interaccions, entre comentaris i m’agrada. En relació als continguts, destaca especialment el vídeo promocional del Conte de Nadal, que han vist 50.000 persones.

Percepció d'augment de vendes, malgrat no donar xifrse concretes

Preguntats per si s'ha notat un increment de les vendes per la campanya, més enllà de l'augment de visitants, l'alcalde, Carles Pellicer, i els representants de les entitats comercials han assegurat que és "molt difícil" donar dades exactes. "Tinc l'exemple d'un comerç que ha crescut en vendes un 15%, però segur que a d'altres no els hi anat tan bé", ha indicat Joan Anton Montaña, des del Tomb de Reus. Això sí, Montaña ha dit que "ja és rellevant aconseguir increment de vendes" i que la percepció ha estat positiva.

L'alcalde també ha fet certa autocrítica amb diversos aspectes de la campanya de Nadal que s'haurien de millorar de cara l'any que ve. Aquests són l'espectacle de llum de la plaça de Prim, que segurament canviarà d'ubicació; el trenet de la plaça de la Llibertat, "al qual se li ha de donar més visibilitat", i "buscar fórmules per fer compatible la promoció més enllà del centre". Pellicer també ha anunciat que durant aquest any es continuaran fent campanyes temàtiques dedicades al comerç -"el concepte de parc temàtic funciona", ha dit-. La intenció del govern és anunciar una nova campanya al febrer, de cara el març.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

J. A. C. O.  14 de Gener de 2016

I la pista de gel, qué!

No hi ha forma d'accelerar el desmuntatge? Si continua el fred a les nits arribarà el Carnaval i no estarà desmuntada.