Diumenge, 23 de Març de 2025

El ple aprova l'adjudicació per a la construcció i explotació del centre aquàtic i de «fitness»

22 d'Abril de 2022, per Reusdigital.cat
  • Reus.cat

El ple ha validat un nou pas endavant per fer realitat el futur centre de fitness de Reus, a tocar del pavelló olímpic. Els regidors han aprovat que s'adjudiqui el contracte de la concessió d'obra de l'equipament, així com l'explotació, a l’empresa Duet Spa & Sport SLU. El govern ha comptat amb el suport dels dos regidors de Cs, mentre que el PSC, la CUP i el regidor no adscrit, Raúl Meléndez, s'hi han oposat. 

No s'admeten les al·legacions del PSC



El debat ha tractat, prèviament, la inadmissió de les al·legacions presentades pel grup municipal del PSC durant la presentació d’ofertes de la licitació de la concessió d’obra del centre, que comptarà amb un conjunt de piscines cobertes i espais complementaris per a la pràctica d'activitats.

L’àmbit de l’actuació abasta un total de quasi 8.000m2, i una edificació d’un total construït de prop dels 5.000m. El centre aquàtic i de fitness podrà absorbir, segons s'ha subratllat des del govern, la xifra de 4.000 abonats, des d'on s'ha defensat el "model de col·laboració público-privada" que el farà possible, amb una oferta "oberta a tots els públics i clarament diferenciada de les piscines convencionals", segons s'ha argumentat.

La CUP i el PSC, en contra



L'adjudicatari del contracte haurà d'assumir la redacció del projecte bàsic i executiu de les obres i instal·lacions; les obres de construcció del complex esportiu; la gestió i explotació del complex esportiu, així com la conservació i manteniment de les instal·lacions. El termini d'execució de l'obra es fixa en 26 mesos, el termini d'explotació serà de 30 anys i l'aportació de l'Ajuntament serà de 700.000 euros (fonts municipals han volgut recordar que a la licitació es preveia que fos d'1,4 milions). El cànon anual es fixa en 25.000 euros.

L'oposició, a excepció de Cs, ha estat crítica amb el projecte del centre. Meléndez ha acusat el govern de "mercantilitzar" la pràctica esportiva, mentre que el cupaire Edgar Fernàndez ha recordat que en el seu moment el seu grup va apostar per "municipalitzar" el CN Reus Ploms per la seva delicada situació econòmica. 

La concessió d'obra del centre aquàtic es va licitar el setembre de 2021, amb un contracte per valor de 82 milions. La proposata de Duet Spa & Sport SLU ja suposat la modificació a la baixa d'algunes de les previsions econòmiques.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics