Dimecres, 20 de Novembre de 2024

Divisió d'opinions sobre el projecte per fer del raval de Santa Anna un espai per a vianants

Veïns de la zona es queixen del recorregut que han de fer ara per poder sortir del nucli antic en cotxe

18 de Desembre de 2019, per Redacció/ M.B.
  • El raval de Santa Anna, a tocar de la plaça de Prim, el passat dimarts al vespre

    Reusdigital.cat

Dies enrere, Reusdigital.cat va plantejar als seus lectors una enquesta sobre la prova pilot impulsada des de l'Ajuntament amb la finalitat de reconvertir el raval de Santa Anna en una zona per a vianants. Ara per ara hi han pres part 324 persones, 188 de les quals (el 58%) en desacord amb el projecte. 136 (el 42%) sí que hi donen suport, a partir de dues opcions per escollir: a favor, perquè alliberarà el carrer del trànsit de vehicles (100 vots, el 31%) o bé perquè serà positiu per al comerç (36 vots, l'11%). Cal recordar que quan des del consistori es va presentar la iniciativa, es va assenyalar que aquesta va sorgir a proposta dels botiguers

Opinions dividides

A través de les xarxes, i per fomentar la participació de l'audiència, l'enquesta ha servit per recollir els comentaris de més d'una trentena de veïns. "Visc a la zona, el que implica que per poder sortir dels aparcaments del centre haguem de fer un tros de carrer en contra direcció, baixar tot el carrer de Santa Anna, creuar el Pallol fins a la confiteria Padreny i sortir per la plaça de la Sang", fa constar la usuària Patry RG, qui descriu que "fer aquest recorregut un dissabte es 'missió impossible'" i que fins i tot va arribar a adreçar-se "a la Guàrdia Urbana per saber com sortir de casa, perquè ningú m’ho havia notificat".

Altres, però, defensen la prova pilot tot argumentant que "Reus es va fer gran actuant sense por" i que "només així serà un referent comercial", com manifesta l'usuari Josep Maria Piñol, qui a més compara el projecte per fer del raval un espai de vianants amb iniciatives més o menys similars dutes a terme amb èxit en ciutats de l'estat com Pontevedra i Vitòria. "Evidentment tot ha de formar part d'una planificació més àmplia, urbanística i de mobilitat", matisa finalment. Més enllà, l'usuari Pep Ciurana assenyala que cal que els nuclis antics de les ciutats "siguin d'ús per a vianants, amb carrils per a les bicicletes i els patinets. "Però primer cal adaptar les ciutats i els vehicles de transport col·lectiu. Prohibir primer la circulació es un perjudici al ciutadà que no porta enlloc", subratlla. 

Les enquestes del Simonet

Pel que fa al teixit comercial del raval i dels carrers a la vora, i si bé es va indicar que la prova pilot es feia precisament perquè la majoria dels botiguers es va mostrar a favor de fer-lo per a vianants, des de l'aparcament Simonet s'han impulsat un parell de sondejos que mostren resultats diferents. Un primer estudi, fet pels treballadors de l'establiment, va revelar que dels 31 negocis que van voler dir-hi la seva tan sols quatre van mostrar el seu suport a la iniciativa d'aquest Nadal. Mitja dotzena van indicar que tot plegat els és indiferent i 21 van oposar-s'hi. 

Una segona enquesta, aquesta adreçada a bars, cafeteries i restaurants, va augmentar fins al 94,12% els detractors del projecte (16 dels 17 participants). Des de l'aparcament Simonet, Josep Giralt va avançar que passat festes i la prova pilot (al febrer), té previst tornar a preguntar als empresaris de la zona. Encara al carrer de Salvador Espriu, i des del Colmado Giner, Núria Queralt va assegurar a aquest mitjà que no se la va consultar pas, abans d'anunciar que el raval podria acabar sent per a vianants. 

La situació al raval, de fet, arribarà divendres al ple. En el marc d'una moció del PSC relativa a la mobilitat a la ciutat, es demanarà al govern que "es replantegi" la restricció de la circulació en aquesta via i que hi permeti l’accés dels vehicles de transport públic, vehicles comercials, cotxes elèctrics, bicicletes i patinets. "Una mesura que suposa una alteració important dels circuits de l’autbús urbà i moltes molèsties als vehicles comercials", segons el portaveu socialista, Andreu Martín

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (6)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Ramon Boj Gil  18 de Desembre de 2019

Com a idea pot ser bona, pero practica??????

Fa molt de temps que l'idea esta sobre la taula, pero em sembla que no la correcta, de moment hi ha una par significativa del Raval, que esta tancada, i dona bons resultats, potser es tindria que fer una altra prova, sense deixar a cero el carrer del Bou. o el carrer Sta, Anna, no pot ser tancar el centre a la brava, tots sabem que el carrers interiors no son els mes recomanats per fer-hi invents, pero............alguna prova potser si.
Alguna persona ha posat tambe l'idea del Raval de Jesús, centre de la ciutat i te tot el reconeixement, tot i que la mateixa es queda amb una via alternativa, tota vegada que es tte que pensar el el Parking existen a la Plaça de Prim, i les linies de Bus, que tenen la para a la mateixa plaça, pero s'ha de tindre present que si una via se li vol donar el caire peatonal, o vianants, l'altra via es de caracter comercial.
Pot ser es fan altres estudis, pero per a mi el tancament de tot el Raval Santa Anna es molt dificil
Atentament

ro sempre pensant amb el Parking, existen a la plaça de Prim i les iínies de busos existents que causen molts problemes en general, pero si una via es peatonal, o pot ser-ho, l'altra es comercial

Enric  18 de Desembre de 2019

Los inventos de nuestros politicos

Un desastre y siempre tiran pel dret, si ya se ha notado con la subida de impuestos nunca han tenido sensibilidad siempre han Tirat pel dret son magnifico estos politicos, nos dejan un hospital en banca rota dejando en manos de una pobre genetalitat la gestion esto es una muestra de cuando muestros politicos actuan , tot pel dret

David  18 de Desembre de 2019

David

També es queixaven els botiguers i la gent quan van fer el carrer Llovera peatonal i mireu ara, qui fotria cotxes per allí??? Tot el tomb de ravals hauria de ser peatonal i els negocis hi anirien florint segurament de la mà de cafeteries i restaurants. S'ha de tirar pel dret, les coses surten quan els polítics són valents i tenen una idea clara d'on ha d'anar la ciutat. Sense por!!!

Veïna farta   18 de Desembre de 2019

Reus no és Barcelona

Porten 2 caps de setmana tallant el carrer i nomès per poder entrar al meu parking és una odissea. Mala idea i mala gestió.
I tot aquest merder per justificar l'augment d'impostos? I si es fa una consulta abans de fotre la circulació pel centre de Reus per l'aire?
No crec que Reus tingui tant de comerç per tallar tot el Raval

CIUTADÀ de REUS  18 de Desembre de 2019

ESTO ES UNA RUINA

Penso que esta molt mal montat logisticament. Ja que pels ciutadans de les ciutats o pobles del voltant si no es saben una mica els carrers de Reus els hi fas un bon embolic! Ja que fa falta mes senyalització o informacio per al conductor. Un altre tema es les grans cues que es monten a hores punta del dia, cap a finals sempre de setmana.
I des de una altre punt de vista on comença la raval santa Anna per la part del Pallol. Penso que hi ha poc trafic de vianants. Ja que la concentracio forta sempre es movilitza mes cap a la plaça Prim-plaça Mercadal.

Enric  18 de Desembre de 2019

Un desastre

Nefasto el invento, nadie pasea, no es acogedor este lugar, es oscuro, esta sucio y poco adecuado para el paseo, que se dediquen a otras cosas nuestros politicio que dejen de jugar, para esto ya tienen el juguete del PAM