Dijous, 08 d'Agost de 2024

El turisme de proximitat no compensa la baixada del visitant rus a Reus

El Gaudí Centre registra un 14% menys de visites als tres mesos d'estiu

10 d'Octubre de 2016, per Redacció
  • Turistes passegen per Reus

    Cristina Antillés

La reducció dels turistes russos a la capital del Baix Camp, durant l'estiu de 2016, és clau per entendre una rebaixa de les dades de visites al Gaudí Centre i de les devolucions al servei de Tax Free. Així ho assegura l'Ajuntament de Reus, que destaca com a aspecte positiu de la temporada turística l'increment dels visitants de proximitat, especialment, els catalans i els espanyols. Amb tot, al conjunt de la Costa Daurada les visites de Rússia s'han incrementat lleugerament al llarg d'aquesta temporada, segons les dades fetes públiques dijous passat. Es dedueix, per tant, que no tots els que venen al territori fan parada a Reus, almenys, com abans.

El govern municipal indica que la visita de russos a al ciutat, durant els mesos d'estiu i si es té en compte el paràmetre del Gaudí Centre, és del 87%. A més, el número d'operacions realitzades amb el Tax Free, per retornar l'IVA, ha baixat un 35%, mentre que l'import ha estat d'un 43% negatiu. Aquestes xifres indiquen que els turistes de fora de la Unió Europea ha comprat menys aquest 2016 que l'any anterior, malgrat que també hi pot haver visitants que no facin ús del servei de Tax Free.

Pel cantó positiu, les visites de catalans i espanyols en grups s'han incrementat un 59 i un 45%, respectivament, mentre que també han pujat les visites de turistes anglesos, un 19%, i dels belgues, un 11%. A la vegada, el nombre visitants a l'Institut Pere Mata ha augmentat un 4%, mentre que les visites a la Casa Navàs s'han mantingut respecte la temporada anterior.

D'altra banda, el nivell de satisfacció global del visitant del Gaudí Centre és de 8,9 sobre 10, segons les 542 enquestes dutes a terme. Els espais més valorats són els 2 audiovisuals i la interactivitat del museu. Amb tot, segons el goverm municipal, les dades de balanç "avalen l'objeciu d'apostar per un turisme de proximitat i contribuir al posicionament de la ciutat com la millor experiència de compra".

Inici de la campanya promocional de tardor del comerç

Per segon any consecutiu, Reus Promoció ha programat la campanya comercial de tardor, per a fomentar les compres a Reus. 'M’agrada Reus' es presenta amb una imatge moderna, i mostra Reus com un escenari ideal per anar de compres, passejar, gaudir de l’oferta cultural, menjar o fer un vermut. La campanya publicitària s’allargarà fins el 20 de novembre i combinarà els missatge següents: 'M’agrada Reus', 'M’agrada comprar a Reus', 'M’agrada menjar a Reus' i 'M’agraden els mercats de Reus'.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges