Dissabte, 17 d'Agost de 2024

Els empresaris reclamen una associació per impulsar els polígons industrials de Reus

Els empresaris reclamen millores de senyalització horitzontal i de la mobilitat

05 de Juliol de 2017, per Redacció
  • Imatge de la presentació de l'estudi sobre els polígons industrials

    Cedida

L’estudi dels polígons industrials de Reus, encarregat per la regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Reus a PIMEC, ha posat les bases per reactivar l’associacionisme que "ha de permetre donar resposta a les principals inquietuds i necessitats dels empresaris de les zones industrials de la ciutat", segons el govern municipal. Un 70% dels empresaris enquestats veu necessària la creació d'una associació de propietaris que actuï com interlocutor únic amb l'administració, i d'aquests, un 85% voldria formar-ne part. Aquest entitat hauria de traslladar les necessitgats per millorar l'entorn dels polígons, fomentar la creació de xarxes de col·laboració i posar en marxa projectes que afavoreixin la competitivitat de les empreses.

Ara mateix, i segons l'enquesta, que ha analitzat dades de 127 empreses d'un total de 375, les principals demandes dels empresaris dels polígons industrials de Reus tenen a veure amb millores de la senyalització horitzontal, de la mobilitat en alguns carrers i del manteniment de pavimentació de carrers i voreres. En aquest sentit, algunes de les debilitats i amenaces detectades són la competència territorial, la globalització, la mancança de mà d’obra qualificada, el manteniment de les àrees industrials, el desconeixement dels empresaris d’on es troben ubicats, la mancança de sinergies empresarials i la inexistència d’associacions empresarials.

Les fortaleses i oportunitats estarien relacionades amb les bones comunicacions, el fet que el Camp de Tarragona és la segona àrea metropolitana de Catalunya, el corredor del Mediterrani, la ubicació estratègica, el teixit empresarial industrial i el compromís de l’Ajuntament amb el teixit empresarial. El total d'empreses identificades és d'unes 700, amb un volum de treballadors de 2.871 als polígons d'Agroreus,  Dyna, Tecnoparc, Mas de les Ànimes, Mas Batlle, Bescós, Granja Vila, Mas Ferrer, Constantí Nord, H6, Illes Medes, Nirsa, CIM del Camp, Mas Sunyer i Mas Guardia.

Perfil dels participants a l'enquesta

Pel que fa al perfil de les empreses que han participat en l’enquesta, el 54% són propietaris dels locals i el 46% llogaters. Els sectors existents són majoritàriament industrial (42%), serveis (32%) i comercial (26%). Només un 2% són grans empreses, mentre que un 58% són microempreses, el 32% petites empreses i el 8% mitjanes. D’aquestes, el 40% facturen menys de 500.000 euros, un 18% entre 500.000 i 1 milió d’euros, un 28% entre 1 i 5 milions d’euros i un 14% facturen més de 5 milions d’euros.

En paraules de l’alcalde, Carles Pellicer, "l’Ajuntament de Reus ha fixat entre els objectius d’aquest mandat treballar per la millora dels polígons industrials de la ciutat", mentre que el regidor de Promoció Econòmica, Marc Arza, ha assegurat que "actualment els polígons han incrementat sensiblement la seva activitat i s’han convertit en elements de dinamització econòmica amb un gran potencial a la ciutat". Tots dos van presentar els resultats de l'estudi a una trentena d'empresaris, aquest passat dimarts al migdia.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

J.A.C.O.  05 de Juliol de 2017

Resulta evident!

Hi ha diverses accions que han de permetre descentralitzar activitats i reconduir-les a altres indrets afavorint la millora de les empreses, establiments i un millor condicionament de les activitats diàries. Podem parlar de concentracions de persones, vehicles i activitats al voltant de certs punts de la ciutat. Menys activitats concentrades vol dir menys agressió al medi i als veïns. Es milloren les comunicacions i els neguits i no malmet l'activitat de ningú i es reparteix l'economia. Autobusos i cotxes són els protagonistes. Sempre que sigui rendible i millori l'entorn cal derivar la contaminació fora dels nuclis més habitats per millorar la salut.

Reportatges