Sota el lema Salvar vides no és un negoci, treballadors del 112 de Reus s'han aplegat aquesta tarda a l'exterior del centre de treball per fer sentir la veu i reclamar una sèrie de millores en les seves condicions laborals.
"112 públic"
El col·lectiu, amb el sindicat CGT al capdavant, havia convocat vaga fins a les 8 del matí de dijous, dia de Sant Joan, i una notificació de Treball l'ha tirada enrere tot fixant en un 100% els serveis mínims en considerar que durant la revetlla les trucades d'emergència poden créixer fins a un 600% en relació a altres dies. Els manifestants han penjat una gran pancarta amb l'esmentat lema a l'accés a l'edifici; alguns altres han lluït cartells en què s'hi podria llegir 112 públic i no a la precarització / internalització.
En atenció als mitjans, han indicat que el 90% de la plantilla té una jornada reduïda i que les diferents empreses que al llarg dels anys han prestat el servei sempre "han buscat obtenir beneficis en detriment dels seus drets i de la qualitat de l'atenció". Els empleats han afirmat que el personal que tenen és insuficient i que això s'ha evidenciat amb els serveis mínims del 100%. Una altra problemàtica que pateixen és que no tenen antiguitat. "Tenim un contracte de 'telemàrqueting', que és el més baix que hi ha i que no té res a veure amb el que fem", ha comentat Imma Martos, treballadora del 112 de Reus.
Conveni propi
"Passen les empreses, passen els governs, però no hem vist cap repercussió", ha indicat. "La gota que ha fet vessar el got" ha estat que l'anterior adjudicatària, Grupo Norte, va entrar en concurs de creditors i que "la Generalitat només ha trobat una empresa que ha volgut atendre el servei durant els 10 mesos que queden fins al nou concurs", ha dit Martos en referència a Ferrovial. Amb tot, han reclamat "un consens" amb el departament d'Interior i aconseguir "un conveni propi del servei d'emergències, tant al 112 com al 061".
Per tot plegat, els treballadors han volgut mostrar amb una concentració la seva "disconformitat" amb la situació amb un acte reivindicatiu. Cal recordar que el servei del CAT 112 ha canviat de mans recentment; a finals de maig es va produir el traspàs de l'anterior prestadora, Grupo Norte, a l'actual, Ferrovial. En aquell moment, els professionals ja van mostrar el seu malestar i van decidir anar a la vaga després d'una assemblea.
Un cop s'ha rebut la notificació de la vaga, els treballadors han mantingut igualment una convocatòria per fer la concentració a l'exterior del centre de treball.
"112 públic"
El col·lectiu, amb el sindicat CGT al capdavant, havia convocat vaga fins a les 8 del matí de dijous, dia de Sant Joan, i una notificació de Treball l'ha tirada enrere tot fixant en un 100% els serveis mínims en considerar que durant la revetlla les trucades d'emergència poden créixer fins a un 600% en relació a altres dies. Els manifestants han penjat una gran pancarta amb l'esmentat lema a l'accés a l'edifici; alguns altres han lluït cartells en què s'hi podria llegir 112 públic i no a la precarització / internalització.
En atenció als mitjans, han indicat que el 90% de la plantilla té una jornada reduïda i que les diferents empreses que al llarg dels anys han prestat el servei sempre "han buscat obtenir beneficis en detriment dels seus drets i de la qualitat de l'atenció". Els empleats han afirmat que el personal que tenen és insuficient i que això s'ha evidenciat amb els serveis mínims del 100%. Una altra problemàtica que pateixen és que no tenen antiguitat. "Tenim un contracte de 'telemàrqueting', que és el més baix que hi ha i que no té res a veure amb el que fem", ha comentat Imma Martos, treballadora del 112 de Reus.
Conveni propi
"Passen les empreses, passen els governs, però no hem vist cap repercussió", ha indicat. "La gota que ha fet vessar el got" ha estat que l'anterior adjudicatària, Grupo Norte, va entrar en concurs de creditors i que "la Generalitat només ha trobat una empresa que ha volgut atendre el servei durant els 10 mesos que queden fins al nou concurs", ha dit Martos en referència a Ferrovial. Amb tot, han reclamat "un consens" amb el departament d'Interior i aconseguir "un conveni propi del servei d'emergències, tant al 112 com al 061".
Per tot plegat, els treballadors han volgut mostrar amb una concentració la seva "disconformitat" amb la situació amb un acte reivindicatiu. Cal recordar que el servei del CAT 112 ha canviat de mans recentment; a finals de maig es va produir el traspàs de l'anterior prestadora, Grupo Norte, a l'actual, Ferrovial. En aquell moment, els professionals ja van mostrar el seu malestar i van decidir anar a la vaga després d'una assemblea.
Un cop s'ha rebut la notificació de la vaga, els treballadors han mantingut igualment una convocatòria per fer la concentració a l'exterior del centre de treball.
L'acció reivindicativa a Reus no ha estat pas l'única de la plantilla del 112. A Barcelona, al migdia, diverses persones s'han concentrat a l'exterior de la seu del departament d'Interior. En totes dues concentracions s'ha demanat que el servei passi a ser públic. "La privatització vulnera drets i desmantella serveis públics essencials. Necessitem serveis públics forts que vetllin pel bé comú. El futur serà públic o no serà", s'ha apuntat.🔴 Salvar vides no és un negoci! 💪💥✊ @CGTReus pic.twitter.com/5KBiMh9o23
— @Comite112_Reus (@comite112) June 23, 2021
Una imatge de la concentració dels treballadors del 112 a Reus Foto: Reusdigital.cat
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics