Divendres, 21 de Març de 2025

En marxa les obres de la futura Escola dels Oficis al Vapor Vell de Reus

La primera fase, de consolidació de l'edifici, es preveu enllestir durant l'estiu

20 de Març de 2025, per Raúl Rodríguez
  • El projecte neix per intentar enfortir la formació i qualificació professional

    Raúl Rodríguez

Ja han començat les obres de rehabilitació de l'edifici del Vapor Vell de Reus, on s'establirà la futura Escola dels Oficis. Els treballs es desenvoluparan en tres fases, la primera de les quals consisteix principalment en la consolidació de la façana, es preveu que finalitzi el pròxim estiu i compta amb un pressupost de gairebé 440.000 euros. A hores d'ara, estan estudiant el model de governança publicoprivada que s'acabarà implementant, que determinarà el paper i la participació de l'Administració i les empreses.

Quant a la segona i tercera fase, el "desig" del regidor d'Empresa, Formació i Ocupació de l'Ajuntament de Reus, Òscar Subirats, és que s'encadeni "una rere l'altra". La segona preveu l'actuació en l'interior, la distribució d'espai en la primera planta (dues aules taller homologades per poder fer-hi certificats de professionalitat -taller de cuina i un altre industrial- aula polivalent, aula d'informàtica i espais auxiliars) i l'adequació de la planta baixa, amb la recepció, sales de reunions i d'administració. A més, es contempla la reserva de 400 metres quadrats, que "permetrà que l'espai del Vapor Vell no només sigui Escola d'Oficis, sinó que permeti impulsar-hi activitats relacionades amb l'empresa". Entre les dues plantes, se sumen 860 metres quadrats. Finalment, la tercera fase dotarà l'edifici de l'equipament necessari, que permeti oferir una formació polivalent. 

El projecte neix per intentar enfortir la formació i qualificació professional, millorar l'ocupabilitat i donar resposta a la demanda de mà d'obra qualificada per part del teixit econòmic i productiu, amb què des de Mas Carandell i la regidoria d'Empresa, Formació i Ocupació mantenen un contacte "directe", segons apunta el regidor de l'àrea, Òscar Subirats. Aquesta setmana comença la "part visible" del procés de rehabilitació de l'edifici històric, catalogat dins de l'inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya i representatiu de la revolució industrial, on s'ubicava la fàbrica Manufacturera de Algodón.

L'Escola dels Oficis de Reus és una iniciativa que compta amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona, que ha concedit una subvenció de 400.000 euros per al desenvolupament del projecte.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics