Diumenge, 14 de Juliol de 2024

Faran un 'pas de ciutat' soterrat per a vianants a la futura estació de Bellissens

De la inversió necessària, entre 1,3 i 1,8 milions, se'n farà càrrec el consistori

15 de Març de 2021, per Marc Busquets
  • Imatge virtual del projecte de l'estació de Bellisens

    Reusdigital.cat

La futura estació de trens de Bellissens inclourà un "pas de ciutat" soterrat per als vianants, per connectar el Mas Iglésias amb la universitat, l'Hospital i el Tecnoparc. Ho ha avançat l'alcalde de la ciutat, Carles Pellicer, tot valorant la inversió necessària entre 1,3 i 1,8 milions d'euros, de la qual es farà càrrec el consistori de la capital del Baix Camp. El batlle ho ha exposat aquest matí de dilluns, en roda de premsa, al costat de la vicealcadessa, Noemí Llauradó, la regidora d'Urbanisme, Marina Berasategui, i el portaveu del PSC, Andreu Martín. 

El consens polític 'dona els seus fruits'

El batlle ha exposat alguns dels detalls d'un projecte que "cada cop és més a prop". En aquest sentit, ha subratllat que des de l'Ajuntament "estarem atents al desenvolupament de l'estació" i ha avançat que també es contempla un pas inferior a banda i banda de la via. "Fins ara teníem un projecte, però el que també volem és que els vianants la puguin crear per sota", ha dit. Es tracta d'una opció vista amb bons ulls per Adif, ha detallat l'alcalde, tot afegint que de la inversió se'n farà càrrec l'Ajuntament, xifrada aquesta entre 1,3 i 1,8 milions d'euros i coberta en quatre anualitats (de 2021 a 2024, ambdues incloses). 

L'estació de Bellisens és, per a Llauradó, "la prova que el consens polític dona els seus fruits". Aquesta ha assenyalat que l'equipament "dinamitzarà" la zona sud de terme, on es preveu "un gran creixement" de cara al futur. La vicealcaldessa ha recordat els passos que s'han superat per comptar amb la nova infraestructura, tot destacant l'actual licitació de la redacció del projecte. 

Per part seva, Martín ha apuntat que "l'estació és molt necessària" per a la ciutat i ha manifestat que es tracta d'un equipament "estratègic" per al desenvolupament d'un sector on s'hi troba la universitat, l'Hospital Sant Joan i el Tecnoparc. "Hem sumat voluntats per comptar amb els recursos financers adequats per materialitzar el projecte", ha conclòs el socialista. "Les infraestructures són complexes, però en quatre anys veurem l'estació", ha pronosticat Pellicer. 

Detalls de l'estudi

Segons l'estudi del ministeri, l'estació donarà servei directament als 28.731 habitants que hi ha en el seu radi més immediat de 1.500 metres en relació a aquesta. S'hi apunta que hi passarien 1.443 viatgers diaris, dels quals la meitat correspondrien a una captació modal del vehicle privat, un 20% de captació del bus i un 30% de transferència directa de l’estació actual. La projecció a 30 anys de l'estació donaria com a resultat un increment del 146% arribant a 3.507 viatgers diaris a mig termini.

Respecte al projecte constructiu, es planteja un baixador de dues andanes de 210 metres de longitud per cinc metres d’amplada i, per tant, compliria amb la normativa estatal i europea de mobilitat.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

bavi  15 de Març de 2021

Estació de trens, nou baixador, i aparcaments ?

La setmana passada llegia a Reus Digital “Adif inicia els tràmits per licitar la redacció del projecte constructiu del baixador de Bellisens” . I avui, 15-3, llegeixo “Faran un ‘pas de ciutat' soterrat per a vianants a la futura estació de Bellissens. Són molt bones notícies, encara que ja hem d’entendre que tardarem uns anys a veure-ho acabat. Però també estaria bé pensar en la estació de Reus, i el problema que te amb l’aparcament.
Damunt de l’estació actual hi ha una superficie immensa, que em sembla que és d’ADIF; i a més que ja hi ha una zona, tocant al barri Gaudí i al pont que passa per sota, que ja es va habilitar com aparcament fa uns anys, però suposo que va tenir poca demanda perque després hi ha una bona distància per anar caminant cap al centre de Reus. Per que no es pot mirar de fer un pas que connecti aquest aparcament amb l’estació, un pas soterrani ( ja entenc que valdrà uns diners) per exemple; o lligar-ho una mica amb la remodelació del Passeig de la Boca de la Mina. A veure, equip de govern municipal, i PSC (per tenir contacte amb ADIF) per que no ho estudieu?

Reportatges