El sindicat CGT ha denunciat, aquesta tarda de dimarts i a través de Twitter, que ha rebut una notificació escrita de Ferrovial (l'actual prestadora del servei del 112) en què s'apunta a una ordre del departament de Treball, Assumptes Socials i Famílies en què s'estableix un 100% de serveis mínims en relació a la convocatòria de vaga dels treballadors, prevista de cara a aquest dimecres i que s'ha d'allargar fins al dijous, dia de Sant de Joan (de les 8 del matí de dimecres a les 8 del matí de dijous).
Segons l'ordre del 22 de juny del departament d'Empresa i Treball, la tasca del 112 és essencial i, per tant, cal garantir el servei d'atenció de trucades d'emergència aquest dia. Addueix que durant la revetlla les trucades s'incrementen fins a un 600% de mitjana respecte el mateix dia de la setmana anterior. Per això, proposa que treballi la totalitat de la plantilla perquè en cas contrari, assegura, hi ha risc de deixar de donar servei a un gran volum de trucades. La CGT considera aquests arguments una imposició que vulnera els drets laborals dels treballadors.
En un piulada, el sindicat ha indicat que el departament "es plega a la petició de l'empresa" amb aquesta decisió.
Les mateixes condicions
Els més de 200 empleats del Centre d'Emergències de Catalunya (CAT 112) que treballen a les seus de Barcelona i Reus, doncs, van passar a estar sota l'òrbita de Ferrovial per fer les tasques d'atenció telefònica en les mateixes condicions que tenien anteriorment. La firma prestarà el servei fins el 31 de març del 2022 i a principis d'any es convocarà un nou concurs.
El comitè d'empresa del CAT112, al seu torn, havia lamentat dies enrere que des de l'organisme no se'ls hagués informat quina empresa gestionaria el servei després de Grupo Norte. El CAT112 va explicar que després de la renúncia de Grupo Norte es va oferir el servei fins a tres empreses que ja tenien relació amb la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona, però que tan sols una (Ferrovial) va presentar oferta.
A principis de juny, els representants dels treballadors van anunciar que farien vaga de cara a la revetlla de Sant Joan. L’objectiu de la vaga, segons es va exposar llavors, és "reivindicar la millora en la gestió del servei i les condicions laborals del personal". La decisió de fer l'aturada es va prendre després d'una assemblea.
Segons l'ordre del 22 de juny del departament d'Empresa i Treball, la tasca del 112 és essencial i, per tant, cal garantir el servei d'atenció de trucades d'emergència aquest dia. Addueix que durant la revetlla les trucades s'incrementen fins a un 600% de mitjana respecte el mateix dia de la setmana anterior. Per això, proposa que treballi la totalitat de la plantilla perquè en cas contrari, assegura, hi ha risc de deixar de donar servei a un gran volum de trucades. La CGT considera aquests arguments una imposició que vulnera els drets laborals dels treballadors.
En un piulada, el sindicat ha indicat que el departament "es plega a la petició de l'empresa" amb aquesta decisió.
Ferrovial va assumir la gestió del Servei d'Emergències de Catalunya a finals de maig. La companyia va guanyar el "contracte d'emergència" convocat per l'organisme després que l'empresa que fins llavors prestava el servei, Grupo Norte, entrés en concurs voluntari de creditors per problemes econòmics i no pogués continuar fent la feina.Aquí tenim la resposta de @joanignasielena i la Generalitat @interiorcat a la convocatòria de vaga de @CGTCatalunya del 23 de juny al @112 en defensa dels drets dels treballadors i del servei públic: un 100% de Serveis Mínims, plegant-se a la petició de l'empresa @ferrovial_es pic.twitter.com/KutXawbls9
— CGTReus (@CGTReus) June 22, 2021
Les mateixes condicions
Els més de 200 empleats del Centre d'Emergències de Catalunya (CAT 112) que treballen a les seus de Barcelona i Reus, doncs, van passar a estar sota l'òrbita de Ferrovial per fer les tasques d'atenció telefònica en les mateixes condicions que tenien anteriorment. La firma prestarà el servei fins el 31 de març del 2022 i a principis d'any es convocarà un nou concurs.
El comitè d'empresa del CAT112, al seu torn, havia lamentat dies enrere que des de l'organisme no se'ls hagués informat quina empresa gestionaria el servei després de Grupo Norte. El CAT112 va explicar que després de la renúncia de Grupo Norte es va oferir el servei fins a tres empreses que ja tenien relació amb la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona, però que tan sols una (Ferrovial) va presentar oferta.
A principis de juny, els representants dels treballadors van anunciar que farien vaga de cara a la revetlla de Sant Joan. L’objectiu de la vaga, segons es va exposar llavors, és "reivindicar la millora en la gestió del servei i les condicions laborals del personal". La decisió de fer l'aturada es va prendre després d'una assemblea.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics