Dijous, 25 d'Abril de 2024

La Fira Centre Comercial supera els 2 milions de visitants en aquest 2016

Segons la gerent de l'espai comercial, un 57% dels enquestats prefereixen l'oferta de Reus que la de Tarragona

16 d'Agost de 2016, per Enrique Canovaca
  • La Fira Centre Comercial gairebé arriba als 3 milions de visitants des de la seva obertura

    Clàudia Ruiz

  • Clàudia Ruiz

"Els operadors estan contents, coneixent la realitat d'un centre comercial que compleix 9 mesos des de la seva obertura". D'aquesta manera valora la gerent de la Fira Centre Comercial, Mayte Forjan, el funcionament d'un espai que està centrat, essencialment, en la moda, i que ha rebut gairebé 3 milions de visites des de la seva obertura, el passat 6 de novembre. D'aquests visitants, uns 850.000 es van assolir entre novembre i desembre (mesos forts de la campanya de Nadal), mentre que poc més de 2 milions s'han registrat fins al mes de juliol de 2016. A l'espera de tenir un estudi de mercat profund, que es farà cap a la tardor, Forján assegura que "la freqüència de visita pot ser inferior a d'altres serveis com l'alimentació o l'oci, però amb un tiquet més elevat".

Des de la seva obertura, la Fira Centre Comercial ha centrat la seva estratègia en captar clients, "més que fidelitzar-los". En aquest sentit, les campanyes de màrqueting s'han dirigit "als punts d'interès turístic, els hotels, les platges i les parades d'autobús, és a dir, a tota la zona de la Costa Daurada". L'oferta es distribueix a través d'un tríptic en 5 idiomes, sota el títol 'Fira Shopping Gate', i també es complementa amb accions de promoció i descomptes, que tenen per objectiu incrementar el temps d'estada del client i millorar les vendes dels operadors.

"Cada operador té el seu funcionament individual quant a la promoció i fan les rebaixes com volen. No obstant, en alguns moments puntuals sí que fem accions amb operadors que volen aprofitar tot el flux de clients de les diferents activitats que hi ha al centre comercial", explica Forján, qui assegura que, ahores d'ara, l'ocupació de la Fira és del 94%. La primera i la segona plantes estan plenes, mentre que a la tercera, dedicada a l'oci i la restauració hi ha uns 2.000 metres quadrats lliures, un 20% del total.

La gerent es mostra satisfeta amb el funcionament de la bolera, destaca algunes iniciatives d'oci i restauració per atraure clients, com el cinema 5D o la terrassa 'chill out' i assegura que per omplir els espais buits "volem encertar i fer les coses amb el temps necessari". "Hem d'aconseguir activitats que realment dinamitzin el centre comercial i li donin un valor afegit a Reus". Algunes de les activitats que hi podrien anar són d'escapisme o jocs d'interacció, tot i que de moment no hi ha res oficial.

Un 57% dels clients prefereixen l'oferta de Reus

Segons la gerent, de les enquestes realitzades a peu d'aparcament a unes 700 persones, es desprèn que un 57% dels visitants prefereix l'oferta comercial que hi ha a Reus, abans que el Corte Inglés o el Parc Central, a Tarragona. "Així doncs, hem aconseguit mitigar l'efecte que molts clients de la ciutat o de l'entorn se'n vagin a Tarragona", subratlla Forján. De fet, les dades de la Fira indiquen que la majoria de visitants de fora, que fan ús de l'aparcament, són de la ciutat veïna, abans de la zona de costa i del Baix Penedès.

Respecte a la campanya d'estiu, a l'espera d'un tancament de xifres, el principal turista que ve a la Fira Centre Comercial és el francès (un 51%), seguit de l'anglès, els rus i els belga. A hores d'ara, però, un 65% dels visitants arriben a peu a l'espai de l'avinguda de Sant Jordi, mentre que un 35% fan ús de l'aparcament. Aquesta diferència també s'ha d'entendre perquè a poca distància Carrefour ofereix pàrquing gratuït (la Fira paga la primera hora, però no les següents), i per tant, un gruix important de gent aparca allà i arriba caminant. Segons dades de l'Ajuntament, de gener a juny de 2016, s'han estacionat poc més de 178.000 vehicles.

Reformes per mitigar l'efecte de l'aire

A banda de reclamar segons quina nova oferta comercial, el client de la Fira també ressalta l'existència de corrents d'aire, en ser un espai obert. Aquesta mancança "l'intentarem mitigar amb algunes reformes", afirma Forján, qui també subratlla que un dels punts forts del centre comercial "és estar obert a la resta de la ciutat". És a dir, no es tancarà completament l'accés i l'interior.

Defensa dels resultats de Zara

En un altre ordre de coses, Forján valora positivament el trasllat de Zara del nucli de la ciutat a la Fira Centre Comercial i assegura no tenir cap queixa del gegant del tèxtil. Alguns botiguers asseguraven a Reusdigital.cat fa unes setmanes que Inditex s'havia equivocat traslladant la botiga i que les vendes ara són força inferiors, una impressió que la gerent no comparteix.

Mayte Forján destaca, però, que cal incidir en la integració de l'espai comercial a la ciutat i que ja s'han fet algunes accions com la participació al Trapezi o la Festa Major de Sant Pere. Des de la Fira Centre Comercial estan oberts a participar en la Taula de Comerç -"això no vol dir que no ens haguem reunit amb l'ajuntament o les associacions de comercians", puntualitza la gerent- i encara no han definit si hi haurà una estratègia conjunta de cara a la campanya de Nadal.

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

reusdigital.cat Reus Diari DIgital La Fira Centre Comercial balanç

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics