Dimarts, 23 de Juliol de 2024

«La Ganxeta», la bicicleta compartida de Reus, circularà a l'octubre

15 de Març de 2023, per Estel Romeu
  • Estel Romeu

El sistema públic de bicicleta compartida de Reus ja té nom, imatge i data. Es preveu que "La Ganxeta" comenci a circular pels carrers de la ciutat a partir de l'octubre, amb 250 exemplars i 21 estacions que sumaran 400 ancoratges. Els usuaris podran utilitzar-les a partir d'una aplicació mòbil que mostrarà la disponibilitat de les bicicletes. 

Els cinc lots, adjudicats i en marxa


El projecte de la bicicleta compartida, finançat pels fons europeus Next Generation, avança després d'alguns entrebancs. Ara compta amb els cinc lots adjudicats, però les licitacions que van començar el juny de l'any passat, van quedar desertes en algunes ocasions per la crisi de subministraments, segons fonts municipals. 

Aquest febrer s'han acabat d'adjudicar tots, de manera que ja estan en marxa els projectes referents a la reforma del local del servei, l'obra civil per a la instal·lació de les estacions i ancoratges, el subministrament de les bicicletes, el subministrament del material de les estacions i la definició del sistema informàtic per a la gestió del servei. 



"La Ganxeta": una imatge "fresca i propera"


La imatge de "La Ganxeta" segueix la línia de colors dels autobusos municipals i de Reus Mobilitat i Serveis, és a dir, que es mou entre el groc mostassa, el negre, el gris i el blanc. La regidora d'Urbanisme i Mobilitat, Marina Berasategui, ha assegurat que "estem segures que La Ganxeta acabarà sent una icona i un símbol d'identitat a la ciutat, per tant, hem volgut treballar en el vincle entre la ciutat i la imatge". 
 

Imatge de La Ganxeta, la bicicleta compartida de Reus Foto: Cedida



[blockquote]Berasategui: «La Ganxeta acabarà sent una icona i un símbol d'identitat a la ciutat»[/blockquote]
A més, el logo i la tipografia van acompanyats de formes circulars per recordar el disseny de les bicicletes i la mobilitat sostenible. Segons la vicealcaldessa, Noemí Llauradó, es tracta d'una  "imatge fresca i propera i una proposta atractiva, estem avançant en un projecte de ciutat que ens permet fer un gran pas en la mobilitat sostenible" .

La primera estació s'instal·larà aquest març a l'avinguda Vidal i Barraquer


El projecte s'ha anat consolidant a partir de la prova pilot interna que s'ha dut a terme el darrer any i que ha donat "fiabilitat al model i al funcionament del sistema". Aquest mes de març començaran les obres civils de les estacions i els ancoratges instal·lant un dels 21 aparcaments a l'avinguda Vidal i Barraquer. El taller de "ganxetes" s'instal·larà als espais annexos a l'aparcament Sant Ferran, que pertany a Reus Mobilitat i Serveis. 

El sistema funcionarà a partir de l'aplicació mòbil, que permetrà a l'usuari veure la disponibilitat de bicicletes a cada estació, escollir-ne una i utilitzar-la. El projecte ha tingut un pressupost de 2 milions d'euros i suposarà un cost de 300.000 euros anual, de manera que el projecte de viabilitat econòmica "planteja que a cinc anys vista el sistema estigui amortitzat", segons Berasategui. De cara el futur, es preveu ampliar en 250 més el nombre de "ganxetes" i proporcionalment, la xifra d'ancoratges. 

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges