Dimecres, 10 de Juliol de 2024

La nova estació de tren Reus-Bellissens tindrà un cost d'entre 12 i 15 milions d’euros

Territori i Sostenibilitat i l'Ajuntament de Reus han presentat aquest dimecres l'estudi informatiu de la nova infraestructura

25 d'Octubre de 2017, per Alba Sancha
  • Imatge virtual del baixador un cop entri en funcionament

    Cedida

El projecte per a la construcció de la nova estació de tren Reus-Bellissens comença a ser una realitat. Així ho han expressat el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, i l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, que han presentat, aquest dimecres, l'estudi informatiu de la infraestructura. Es tracta, doncs, del primer pas públic per continuar amb les fases següents i que l'estació acabi sent una realitat cap a finals del 2021 o principis de 2022. Com ha explicat Font, "el cost del projecte està entre els 12 i els 15 milions d'euros", ja que compta amb dues possibilitats de construcció. En aquest sentit, la Generalitat i el consistori reusenc hauran d'arribar a un acord. 

"Nosaltres apostem per l'opció dels 12 milions d'euros", ha explicat el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, "no només per l'aspecte econòmic" -ha continuat– sinó també perquè "presenta més facilitats des del punt de vista constructiu". Aquesta primera opció preveu la construcció de dues vies laterals per l'aturada a l'estació, per la qual cosa no s'hauria de veure afectat el tràfic de les vies actuals i abastaria una longitud de 520 metres. En aquest cas, es manté la rasant actual del corredor ferroviari. La segona possibilitat, en canvi, es basa en un canvi de rasant respecte del pla horitzontal, per facilitar el trànsit dels trens de mercaderies. La segona possibilitat afectaria 1.500 metres i també suposaria un augment del pressupost, arribant als 15 milions d'euros.

El projecte presentat està adaptat a les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda. A la banda oest de l'estació, la connexió entre l'edifici i l'andana es facilitarà amb una rampa. Així mateix, les andanes estaran unides a través d'un pas subterrani al qual s'accedeix mitjançant escales i ascensor. Aquest, situat a la banda est, en l'àmbit de la Universitat, comunicarà els nivells corresponents al pas inferior, ciutat i andana.

Amb la construcció de la nova estació es preveu acollir una mitjana de 3.000 passatgers al dia, de manera que es doblaria la demanda ferroviària de la ciutat, sumant-hi els actuals de l'estació de Reus existent.

Un projecte pensat pel creixement urbanístic

La construcció de la infraestructura vol donar cobertura a la zona sud del municipi, "on es concentren diversos equipaments estratègics i una nova àrea de creixement urbanístic", segons Pellicer, amb la ubicació de diversos punts d'interès com el Campus Bellissens de la Universitat Rovira i Virgili, la Biblioteca Pere Anguera i l'Hospital de Sant Joan. La futura estació permet ampliar l'accés al transport públic de la zona tant a la població com als nous habitatges previstos, donat que la nova instal·lació s'ubica a un punt equidistant de les estacions existents de Reus i Vila-seca.

Pròximes actuacions

La presentació de l'estudi informatiu ha estat la primera acció pública que donarà pas a la realització de les següents fases i es farà públic al novembre. El següent pas serà l'acord entre la Generalitat i l'Ajuntament per l'opció més adient. A continuació, s'iniciaran les licitacions dels processos de construcció, previstes ja per al 2018, i seguidament començarien les obres, al 2019. Finalment, Font ha manifestat que es preveu un període de construcció d'entre 18 i 24 mesos i, per tant, les obres finalitzarien entre finals del 2021 i principis del 2022.

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat ha assegurat que el Ministeri de Foment del govern espanyol ja està informat sobre el projecte i ha mostrat la seva voluntat perquè la construcció de la nova infraestructura ferroviària segueixi els terminis establerts. Tot i això, Font ha fet referència a la situació actual entre Catalunya i l'estat espanyol i ha reconegut que "caldrà veure com avança la situació".

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (3)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

joan  26 d'Octubre de 2017

jajaj

territori i sostenibilitat...quina tonteria...fumats.

Juan  25 d'Octubre de 2017

Es un buen proyecto

Se ha pensado en el aparcamiento de los coches, en el escrito no se menciona nada de nada y creo que es muy importante disponer de un buen aparcamiento GRATIS para los coches, que no ase con las estaciones que tenemos muy cerca que el aparcamiento es un desastre y el que hay muy mal acondicionado, creo que es de las primeras cosas que hay que puntualizar, de todas maneras hay para rato, venimos arrastrando este proyecto demasiado tiempo y ya varemos como termina toda

J.A.C.O.  25 d'Octubre de 2017

Es pot pagar això?

Amb l'embolic que hi ha qui garanteix el tema? On son els estudis realistes que mostrin els números? Qui pagarà que i com? Cal números reals i reials! Prou de projectes sense concrecions clares!

Reportatges