L'Ajuntament de Reus, a través de la regidoria de Participació, Bon Govern i Serveis Generals ha iniciat aquest divendres, 10 de setembre el procés d’elaboració de l'Ordenança d'Administració Digital, la nova norma municipal que regularà el funcionament electrònic dels òrgans de l'Ajuntament, procediments, tràmits telemàtics, els mecanismes per a la relació electrònica i el marc normatiu per a la implementació de l'administració i els serveis digitals.
Com a novetat, la primera fase del procediment d'elaboració de la nova ordenança és el tràmit de consulta pública ciutadana, dirigit a la ciutadania per tal que puguin fer les seves aportacions i suggeriments al text. El tràmit es farà a través del portal participareus.cat, i la ciutadania interessada tindrà a la seva disposició la memòria de l'avantprojecte. El tràmit de consulta i les aportacions es podran fer des del mateix dia 10 de setembre fins al 7 d'octubre. Les aportacions de la ciutadania es tindran en compte durant el procediment de redacció de la nova normativa municipal.
La redacció de la nova ordenança s’emmarca en el procés en què està immers l’Ajuntament de Reus de transformació electrònica i digital dels procediments, serveis i funcionament dels òrgans col·legiats, així com per garantir l’accés de la ciutadania als mitjans electrònics i al serveis públics digitals. Compromisos recollits al Pla d’Acció Municipal Reus 2019-2023, i que requereixen d’eines tecnològiques i jurídiques que permetin, en el primer cas, habilitar tots els canals i mecanismes tècnics adients que afavoreixin l’ús i l’assistència dels mitjans electrònics i serveis digitals i, en el segon, crear un marc normatiu a nivell municipal que sigui capaç de donar seguretat jurídica a les relacions electròniques.
Com a novetat, la primera fase del procediment d'elaboració de la nova ordenança és el tràmit de consulta pública ciutadana, dirigit a la ciutadania per tal que puguin fer les seves aportacions i suggeriments al text. El tràmit es farà a través del portal participareus.cat, i la ciutadania interessada tindrà a la seva disposició la memòria de l'avantprojecte. El tràmit de consulta i les aportacions es podran fer des del mateix dia 10 de setembre fins al 7 d'octubre. Les aportacions de la ciutadania es tindran en compte durant el procediment de redacció de la nova normativa municipal.
La redacció de la nova ordenança s’emmarca en el procés en què està immers l’Ajuntament de Reus de transformació electrònica i digital dels procediments, serveis i funcionament dels òrgans col·legiats, així com per garantir l’accés de la ciutadania als mitjans electrònics i al serveis públics digitals. Compromisos recollits al Pla d’Acció Municipal Reus 2019-2023, i que requereixen d’eines tecnològiques i jurídiques que permetin, en el primer cas, habilitar tots els canals i mecanismes tècnics adients que afavoreixin l’ús i l’assistència dels mitjans electrònics i serveis digitals i, en el segon, crear un marc normatiu a nivell municipal que sigui capaç de donar seguretat jurídica a les relacions electròniques.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics