Modernisme, 'shopping' i vermut. Aquesta és la fórmula amb la qual l'Ajuntament de Reus creu poder seduir aquest estiu els turistes que passen les vacances a la Costa Daurada i que busquin un complement "cultural i social" al sol i a la platja. És per aquesta raó que des del consistori i l'Agència Reus Promoció s'impulsa la campanya 'Reus, delícies d'estiu', que fins al proper setembre tindrà com a missió fer de la capital del Baix Camp una destinació atractiva no només per als estrangers sinó també per als visitants de la resta de l'Estat. Amb un pressupost de 150.000 euros, la iniciativa reforçarà la informació als nouvinguts a partir de l'establiment d'una sèrie d'aliances amb els operadors de casa nostra. "Tenim una ciutat tranquil·la, lluny de les masses i amb grans atractius", ha celebrat la regidoria de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, durant una exposició que ha tingut lloc aquest dilluns al migdia al Gaudí Centre.
Previsions turístiques a l'alça
Caelles ha explicat que la campanya s'ha planificat a partir de les previsions per a la temporada, en què s'espera "un augment de turistes" a la nostra demarcació. D'aquesta manera, "i per captar nous públics", el projecte de promoció s'ha dissenyat per atraure francesos i russos, "molt fidelitzats a la zona i que acostumen a repetir".
El focus se centrarà també en turistes de Navarra, l'Aragó i el País Basc, "molts dels quals tenen la seva segona residència a la Costa Daurada" i que poden visitar Reus per gaudir d'una oferta basada "en els nostrs grans actius. El patrimoni, les compres i el vermut", segons Caelles. És per això, ha afegit, que "podem assegurar que Reus és una ciutat deliciosa" i d'aquí en surt l'eslògan de la campanya. 'Reus, delícies d'estiu. Vine. Tasta-les' (també es difondrà en castellà i anglès) és el lema escollit.
Acte seguit, la regidora ha recordat que, durant els mesos anteriors, Reus ha fet campanya i ha anat agafant experiència en fires i congressos del sector d'arreu. "Hem intensificat els contactes amb els operadors de viatges més receptius", ha destacat, tot posant en valor en acabat que "hem fet 'fam trips' entre abril i maig per tal que els professionals i els prescriptors coneguessin l'Institut Pere Mata, la ruta del Modernisme, el Gaudí Centre i el vermut de Reus", ha detallat. A banda, Caelles ha revelat que anteriorment ja s'ha treballat per atraure turistes allotjats en establiments rurals del Priorat i d'altres punts de la demarcació amb la finalitat que visitin la ciutat.
Material gràfic
Part del pressupost de la campanya, tal i com ha avançat Caelles, es destinarà a l'edició del seu material gràfic. En aquesta línia, la regidora ha manifestat que cadascun dels elements d'atracció serà promogut amb un tot seguit d'imatges i lemes a partir d'una identitat cromàtica pròpia. El color groc s'ha assignat a la difusió del Modernisme, el rosa s'associarà al 'shopping' i, finalment, el vermut s'unirà al blau. "Volem posar en valor un element que sens dubte ens ajuda a projectar la nostra ciutat a l'exterior", ha dit Caelles de la beguda típica. Un nou plànol "més entenedor per al turista", la millora en l'atenció als visitants als punts fixos i a través d'informadors de carrer i el reforç del servei 'city cash' són altres de les estratègies per dur la campanya a bon port.
Finalment, la regidora ha indicat que s'ha decidit ampliar l'horari i els dies de visita del Pavelló dels distingits de l'Institut Pere Mata (podrà veure's de dilluns a dissabte, diumenges i festius) i la Prioral, entre d'altres equipaments. A banda, Caelles ha celebrat "la gran oportunitat" que suposa per a la promoció turística de Reus el fet d'ostentar la capitalitat cultural catalana d'enguany. "Estem treballant per donar a conèixer als visitants la Festa Major de Sant Pere i els festivals FAR i el de Blues i Jazz", ha conclòs.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics