No és de rebut!
Qui pugui pagar aquestes activitats ha d'entendre que en la situació actual no es poden treure responsabilitats de sobre i fer pagar als altres!
Les associacions no descarten suspendre-les immediatament si es veuen obligades a repercutir el cost a les famílies
Les AMPA de la ciutat han comunicat a la regidoria d'Educació de l'Ajuntament de Reus el seu desacord a assumir el cost de la neteja dels espais de les escoles que es fan servir durant les activitats extraescolars. Les associacions de mares i i pares retreuen al consistori no haver-los informat sobre aquesta mesura durant la reunió mantinguda el passat 29 de setembre amb les regidories d'Educació i Benestar, i no descarten suspendre immediatament les activitats extraescolars si es veuen obligades a repercutir aquest cost a les famílies. E
n un escrit que les AMPA de les escoles públiques han adreçat tant a l'Ajuntament de Reus com a les pròpies famílies, recorden que, en aquesta reunió, el regidor d'Educació, Daniel Recasens, va encoratjar les AMPA a posar en marxa activitats extraescolars amb l'objectiu de "facilitar a les famílies aquest servei i que no es vegin obligades a buscar solucions fora de l'escola" i evitar així la propagació de la Covid-19 en cas de l'aparició de positius.
Després d'engegar les activitats extraescolars, des del passat 1 d'octubre, les AMPA van saber que, d'acord amb el Pla d'actuació aprovat pel PROCICAT en relació amb les activitats extraescolars i on es defineixen les normes de neteja, "l'Ajuntament ens exigeix fer-nos càrrec de la neteja dels espais de l'escola que es fan servir durant les extraescolars, al·legant l'existència d'una clàusula en el permís per a l'ús social vigent que mai s'havia executat fins ara".
Les AMPA també critiquen que, a més, "l'ajuntament ens exigeix que l'empresa de neteja contractada sigui la mateixa que ells contracten per prestar servei a l'escola" i retreuen al consistori "l'amenaça velada d'enviar personal per assegurar la correcta execució d'aquesta neteja". L'associació també recorda que "en cas que no s'impartissin les extraescolars a l'escola, l'ajuntament hauria d'assumir forçosament la neteja dels espais que ara ens comunica que no netejarà, ja que es tracta d'espai d'ús habitual per les tasques docents de l'escola".
Segons l'AMPA, la regidoria pretén "d'una banda estalviar en neteja, ja que ha patit un increment de despesa en aquest servei i d'una altra, evita tota responsabilitat derivada de l'aparició d'hipotètics brots en grups d'extraescolars, que tot i considerar-se grups estables, són diferents dels grups escolars". Per tot això, el Grup d'AMPA i AMiPA de les escoles públiques de la ciutat s'han adreçat a la regidoria d'Educació per a sol·licitar "que retiri d'immediat aquesta mesura i no posi les AMPAs en la posició d'haver de repercutir aquest cost a les famílies, ja que la situació econòmica de les entitats com les associacions és prou complicada". En cas que, finalment, aquest cost de neteja es mantingui com a condició indispensable, "ens veurem obligats a repercutir aquest cost a les famílies o bé suspendre les activitats extraescolars de manera immediata".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics