L’Ajuntament de Reus ha publicat al perfil del contractant la licitació del contracte d’obres per executar la segona fase de transformació en zona de vianants del raval de Santa Anna, que afecta el tram entre el carrer de Santa Anna i la plaça de Catalunya i el carrer de Salvador Espriu. El projecte dona continuïtat a les obres del primer tram, entre la plaça de Prim i el carrer de Santa Anna, i "preveu la millora urbanística dels vials amb l’objectiu de potenciar la mobilitat sostenible i incloure serveis públics d’acord a l’estratègia Reus Smart City", segons fonts del consistori. El contracte surt a licitació amb un pressupost de 775.056,66 euros, i un termini d’execució de quatre mesos.
Aquest pojecte compta amb l’aprovació provisional de finaçament Next Generation de la Unió Europea, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, d’acord amb la convocatòria del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana. El projecte defineix les obres de reforma de la pavimentació, drenatge, enjardinament i mobiliari urbà; així com el control d’accés restringit a través de la instal·lació d' una pilona automàtica amb identificació de lectura de matrícula de vehicles.
Pel que fa al paviment, al tram del raval Santa Anna es substitueix l’encintat de la vorera sud, "per una vorada accessible, que permeti la recollida de les aigües de pluja". El paviment de les voreres es manté. El paviment entre voreres es preveu d'aglomerat asfàltic polit amb polidora metàl·lica i tractada amb resina aquosa de protecció de l'aglomerat.
Al carrer de Salvador Espriu s'hi renovarà tot el paviment existent. S'ha previst un paviment a un sol nivell, separant la zona de vehicles de la zona de vianants mitjançant jardineres. Els nous elements es configuren a partir dels parklets ja instal·lats al tram entre el carrer de Santa Anna i la plaça de Prim. Igualment s’hi instal·laran cadires, taules, papereres i bancs de fusta, a més d’aparcaments per a bicicletes.
Finalment, el projecte preveu la instal·lació de sistemes smart city de mobilitat sostenible, amb el control d’accés restringit a través de pilones mitjançant identificació automatitzada de lectura de matrícula de vehicles; càmeres de videovigilància, punts de cobertura Reus Wifi d’accés públic, entre altres.
Pilona amb identificació de matrícules
Aquest pojecte compta amb l’aprovació provisional de finaçament Next Generation de la Unió Europea, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, d’acord amb la convocatòria del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana. El projecte defineix les obres de reforma de la pavimentació, drenatge, enjardinament i mobiliari urbà; així com el control d’accés restringit a través de la instal·lació d' una pilona automàtica amb identificació de lectura de matrícula de vehicles.
Pel que fa al paviment, al tram del raval Santa Anna es substitueix l’encintat de la vorera sud, "per una vorada accessible, que permeti la recollida de les aigües de pluja". El paviment de les voreres es manté. El paviment entre voreres es preveu d'aglomerat asfàltic polit amb polidora metàl·lica i tractada amb resina aquosa de protecció de l'aglomerat.
"Parklets" i altres elements
Al carrer de Salvador Espriu s'hi renovarà tot el paviment existent. S'ha previst un paviment a un sol nivell, separant la zona de vehicles de la zona de vianants mitjançant jardineres. Els nous elements es configuren a partir dels parklets ja instal·lats al tram entre el carrer de Santa Anna i la plaça de Prim. Igualment s’hi instal·laran cadires, taules, papereres i bancs de fusta, a més d’aparcaments per a bicicletes.
Finalment, el projecte preveu la instal·lació de sistemes smart city de mobilitat sostenible, amb el control d’accés restringit a través de pilones mitjançant identificació automatitzada de lectura de matrícula de vehicles; càmeres de videovigilància, punts de cobertura Reus Wifi d’accés públic, entre altres.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics