Divendres, 22 de Novembre de 2024

Mémora gestiona el 13,6% del mercat funerari reusenc durant els dos primers mesos d’activitat

D’acord amb les dades provisionals, l’oficina d’atenció de Mémora ha realitzat 25 serveis des de l’1 de setembre

30 d'Octubre de 2015, per Isabel Martínez
  • Oficina de Mémora a Reus

    Enrique Canovaca

El proper 1 de novembre, l’oficina d’atenció de Mémora Serveis Funeraris complirà el seu segon més complet d’activitat a la ciutat, ubicada a l’avinguda del President Macià, molt a prop de les instal·lacions del tanatori. En aquest període, el nou operador funerari privat ha ofert, segons les dades provisionals facilitades per l’empresa, 25 serveis, fet que ha representat que -per primera vegada- el tanatori hagi arrendat les seves sales a una companyia privada, d’acord amb el mercat de lliure concurrència que existeix en aquest sector des de fa uns anys.

Aquest nombre global de serveis es pot desglossar en 15 actuacions durant el setembre i 10 fins al passat 26 d’octubre. Cal precisar que en el mateix període de temps, Serveis Funeraris Reus i Baix Camp, l’empresa pública, ha dut a terme 158 serveis: 76 durant el setembre i 82 fins a la redacció d’aquesta notícia. En resum, doncs, Mémora hauria gestionat aproximadament el 13,6% del mercat funerari reusenc durant els dos primers mesos de presència a la capital del Baix Camp.

El gerent territorial de la nova empresa instal·lada a Reus, José A. Álvarez, considera que les dades d’aquests dos mesos d’implantació local són “positives” i compleixen els objectius marcats per l’empresa tot i que, assegura, han de fer “un treball d’implantació de marca”. Pel que fa a decisions de futur, Álvarez ha afirmat que el plantejament de la companyia és “entrar al mercat i consolidar-lo a la ciutat” tot i reconèixer que no es descarta cap mena de futura inversió. En aquest sentit, ha comentat que “Mémora vol fer més”.

Per la seva banda, el regidor responsable de Serveis Funeraris Reus i Baix Camp, Joaquim Enrech, ha declarat que “el que ens preocupa és prestar el nostre servei de la forma més correcta possible i no hem notat cap transcendència” en relació al nou operador.

Resposta a les crítiques de la CUP

En relació a les crítiques rebudes per les seves pràctiques durant el període d’assentament a la ciutat, com ara les de la CUP, el gerent territorial de Mémora ha defensat l’actuació de la companyia que, a parer seu, s’ha ajustat sempre a la legalitat i ha afirmat que “el cas s’ha tret de context”. Anant més al fons de la qüestió, Álvarez ha assegurat que “a Reus no estem acostumats a entendre que el servei funerari es pugui escollir”.

Concretament sobre el cas que va saltar a l’opinió pública, Álvarez ha volgut puntualitzar que el servei, finalment, es va prestar des de la funerària pública -tal i com era el desig dels familiars- i que la seva actuació va ser pertinent i respectuosa, d’acord amb el contracte que la companyia tenia amb el sociosanitari on es va produir la defunció.
Respecte a l’aterratge de l’empresa a la ciutat, Álvarez ha dit que va ser clau la temptativa de privatitzar l’empresa funerària municipal iniciada per l’anterior equip de govern.

En la seva opinió, el projecte va fer que “sense voler-ho, la proposta ajudés a què l’empresa fes el pas d’arribar a Reus” una vegada que “per motius polítics i interns de l’ajuntament” es descartés tirar endavant la iniciativa. Afegeix, a més, que “havíem fet números, havíem mirat territori i clar estàvem aquí al costat, per tant, no ens van empènyer però gairebé a fer alguna cosa”.

Precisament, aquesta proximitat d’espais de la companyia entre diferents poblacions de l’entorn és la que ha convertit la flamant oficina de Reus en el nou centre administratiu de l’empresa al territori. El gerent ha fet èmfasi en què la companyia prioritza, especialment, la mobilitat de la plantilla, que a data d’avui està integrada per una vintena de persones entre tots els centres.

Álvarez ha recordat que la seva empresa planteja una actuació “polivalent” tant del personal com de les instal·lacions que disposa, entre les quals les més properes són Cambrils, Vila-seca i Salou i Les Borges del Camp. De fet, la primera instal·lació de l’empresa a la demarcació es va ubicar el 2004 a Salou i, actualment, també disposa d’un centre a Montblanc i una sala de vetlla a Santa Coloma de Queralt.

Una mitjana de preus entre 3.000 i 3.500 euros per servei

Sobre la política de costos que aplicarà l’empresa als usuaris, Álvarez ha dit que “no pretenem en cap cas entrar en una guerra de preus” i que el seu servei s’adequa a una gamma molt variada de butxaques des de les més econòmiques a aquelles que trien condicions més singulars. El preu mitjà, segons dades de l’empresa, oscil·la entre els 3.000 i 3.500 euros, en funció dels serveis contractats.

En relació a la cultura empresarial de Mémora, el gerent ha destacat la “vocació d’atenció al públic” dels seus serveis i la voluntat d’acompanyar les famílies i ajudar-les en el procés de dol per la pèrdua dels seus éssers estimats. En aquest sentit, Álvarez ha avançat que tenen previst encetar, properament, xerrades per informar sobre aquest procés i sobre altres temàtiques relacionades amb la mort que s’adreçaran a diferents agents socials de la ciutat.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics