El total de reusencs que beuen quotidianament aigua de l'aixeta és d'un 44,7%, el percentatge més elevat des que Aigües de Reus du a terme la seva enquesta anual de satisfacció dels usuaris. Un increment que, els darrers dos anys, ha estat de gairebé deu punts percentuals. L'enquesta també referma dades ja habituals com és el grau de satisfacci ó amb el servei: un 94,7% dels usuaris domèstics el consideren "satisfactori" o "molt satisfactori".
L'enquesta (relativa a l'exercici anual de 2023) pregunta directament als reusencs i reusenques "quin tipus d'aigua beu habitualment?", i els dona quatre opcions de resposta: aixeta, ampolla, aixeta tractada i altres. Si el 2021, per exemple, van ser un 33,7% els que van respondre que beuen aigua de l'aixeta (ja sigui tractada o sense tractar), el 2022 la xifra es va elevar fins al 43,6% i ara ho ha fet fins al 44,7%. Aquest percentatge inclou els que beuen aigua de l'aixeta directament (20%) i els que la sotmeten a algun tractament previ (24,7%) com una gerra Brita o un procés de descalcificació. Són un 52,7% els enquestats que diuen que beuen aigua d'ampolla.
D'altra banda, un 68,7% considera que el sabor de l'aigua de la xarxa d'abastament és "satisfactori". És per això que des d'Aigües de Reus, un cop més, s'insisteixi a encoratjar tots els ciutadans a utilitzar l'aigua de l'aixeta per beure després que, els últims anys, s'hagin implantat moderns processos de tractament i millora que doten l'aigua de major qualitat, especialment pel que fa a les seves característiques organolèptiques, és a dir, gust, olor i color.
"A banda que l'aigua de l'aixeta és bona, de qualitat i més econòmica, beure aigua de la xarxa d'abastament també implica deixar de consumir ampolles de plàstic, que són un problema mediambiental de primer ordre, com tots sabem”, afirma el regidor responsable del servei, Daniel Rubio
Servei "satisfactori"
En un altre ordre de coses, de l'enquesta de satisfacció es desprèn que un 93,7% dels usuaris domèstics d'Aigües de Reus considera "satisfactori" o "molt satisfactori" el servei rebut. Així, a la resposta "Quin és el seu grau de satisfacció general?", un 87,7 % dels usuaris afirma que és "satisfactori" i un 7% que és "molt satisfactori". Aquestes dades encaixen plenament amb els resultats obtinguts els anys anteriors: 93,4% (2022), 91,6% (2021), 90,7% (2020), 90,7% (2019) i 94,7% (2018).
La satisfacció general dels usuaris també es fa evident en relació a altres paràmetres estudiats. Un 88% dels usuaris afirma que "la factura és clara i entenedora". Pel que fa a les interrupcions del subministrament, un 79% dels usuaris afirma que no en va registrar cap al llarg de 2023. Entre els que sí van patir alguna incidència, un 70% recorda que va ser informat prèviament per part de l'empresa, mitjançant senyalització, cartells o mitjans de comunicació.
Pel que fa a altres consideracions de caràcter general, els usuaris (igual que en d'altres any) segueixen mostrant un important desconeixement sobre el consum d'aigua domèstica. Per exemple, un 90,7% confessa no saber, ni de manera aproximada, la quantitat d'aigua de xarxa que consumeix al seu domicili. En canvi, un 66,7% sí que afirma saber "el cost aproximat" de la seva factura, i un 85% és plenament conscient de la periodicitat amb la qual rep la factura.
Des que Aigües de Reus du a terme aquesta enquesta de satisfacció entre els seus abonats, sempre es mira de tenir en compte aquelles opinions de ciutadans que poden contribuir al perfeccionament del servei. És per això que, per exemple, atesa la sensibilitat ciutadana, al llarg dels últims anys, s'ha treballat en la millora de la qualitat organolèptica de l'aigua. Per la mateixa raó, es mira de reforçar l'atenció als usuaris.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics