Divendres, 16 d'Agost de 2024

«Reus és una ciutat de petit comerç i de botiga tradicional»

05 d'Agost de 2022, per Estel Romeu
  • Cal Garola és al carrer de les Galanes des de la seva creació el 1952

    Estel Romeu

70 anys, de tabac a perfums i un trasllat quasi imperceptible. Cal Garola és una de les botigues de tota la vida de Reus que ofereix roba de casa i de la llar i productes de merceria i perfumeria. Primer al carrer Galanes 42 i, a partir del 2002, al número 46 del mateix carrer, és un dels comerços històrics que ha vist créixer i transformar-se a la ciutat i als reusencs.

Perfumeria, tabac, roba interior i complements


"El meu avi va començar amb merceria i va anar complementant l'oferta primer amb perfumeria i tabac i, després, amb gèneres de punt, roba interior i pijames", explica Roger Garola, actual gerent de la botiga. El tabac, però, el van abandonar als anys 70, moment en què es van especialitzar en roba interior, complements i pijames seguint la línia que avui en dia caracteritza el negoci.

Roger Garola és al capdavant de l'establiment des de fa al voltant de 20 anys, tot agafant el relleu del seu avi i del seu pare: tots Garola. "Quan tenia 18 anys, no tenia res clar, vaig provar d'estudiar empresarials i no em va agradar, així que vaig començar a treballar aquí", explica, i "em va anar agradant i vaig començar a fer la feina amb estima".

Continuar el camí començat pel seu avi i el seu pare ha estat una direcció que va trobar a poc a poc: "Hi ha coses que fan que valgui la pena com l'escalf dels clients que venen de tota la vida i passen a ser quasi amics o els moments divertits aquí, això em fa tenir ganes de continuar".
 

El Roger Garola és al capdavant del negoci familiar des de fa vint anys Foto: Estel Romeu


Amb petites innovacions com crear una pàgina web, estar actius a les xarxes socials i incorporar marques conegudes, Cal Garola ha anat mantenint-se durant aquestes set dècades i forma part del teixit comercial més veterà de la ciutat. A més de comptar amb un equip consolidat que coneix el negoci a la perfecció i que fa anys que acompanya Roger Garola.

Donar identitat a la ciutat des de la proximitat amb el client


"L'objectiu és continuar sense por i amb ganes d'afavorir aquest petit comerç que dona una identitat al carrer i a la ciutat", assegura Roger Garola. Identitat típica de Reus, coneguda com a ciutat comercial i amb botigues de tota la vida, encara que aquest tret característic ha trontollat amb l'estesa de grans superfícies. Malgrat l'arribada de grans marques i cadenes, alguns comerços consolidats com Cal Garola s'han mantingut i apugen la persiana cada dia durant, en aquest cas, durant almenys set dècades.
 

Imatge de la façana de Cal Garola l'any 1998 Foto: Estel Romeu


Sobre quin és el secret per sobreviure tants anys, Roger Garola apunta que "ha ajudat molt la complicitat del meu avi i el meu pare a l'hora de portar la botiga amb molt esforç i treball". Un cop va agafar el relleu dels seus predecessors, la complicitat ja no ha estat l'únic element per continuar, sinó que s'hi afegeixen altres ingredients: "La clau es troba en la implicació, el treball i les ganes de voler fer bé les coses que es fan".

Un altre punt diferenciador de Cal Garola és la incorporació de productes exclusius típics de Reus, fets per les il·lustradores @caua_femart i @nunustamps i algun disseny propi fet pel mateix Roger. Samarretes, pijames, cantimplores i roba interior amb dibuixos dels elements festius de la ciutat és una de les innovacions més recents. "Vam veure que hi havia un nínxol pel que fa a productes d'elements de Reus, que agraden molt a nens i adults i ens agraden també a nosaltres perquè fan ciutat".
 

Productes amb dissenys d'elements del seguici reusenc a Cal Garola Foto: Estel Romeu


«És més fàcil fer quatre clics que posar-se les vambes i anar a comprar»


Fer ciutat i formar part d'una xarxa de comerç de proximitat és un dels objectius de Roger Garola i, per extensió, de la seva botiga. "Jo crec que Reus és una ciutat de petit comerç i de botiga tradicional i familiar, tot i que la situació de la ciutat i global és una mica difícil: és més fàcil fer quatre clics que posar-se les vambes i anar a comprar", exposa el botiguer.

Però no perd una visió optimista sobre el futur del comerç i l'actitud dels consumidors: "Si ofereixes un bon producte i una atenció personalitzada desmarcant-te de les grans cadenes fa que tinguis possibilitats de tenir èxit i tirar endavant". I és que amb botigues com Cal Garola, el teixit comercial de la ciutat es manté proper, de qualitat i, el més important: es manté viu.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges