Dimecres, 20 de Novembre de 2024

‘Temps d’avellana’ es promocionarà a Girona i a Barcelona

Cinc cooperatives del territori creen una associació de productors d’aquesta fruita seca

26 de Setembre de 2019, per Isabel Martínez
  • La presentació de la campanya 'Temps d'avellana' s'ha fet aquest dijous a Reus

    Isabel Martínez

En la línia de continuar valoritzant l’avellana com a producte “identitari” i “de condicions saludables”, el departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya, la Cambra de Comerç, la DOP Avellana de Reus i els ajuntaments de Reus i La Selva han sumat per segon cop per tirar endavant la campanya ‘Temps d’avellana’ entre el 5 i el 24 d’octubre. Com a novetat d’enguany, les accions de promoció d’aquesta fruita seca se realitzaran paral·lelament al Camp de Tarragona i a Girona, un altre dels centres productors a Catalunya a banda de les comarques meridionals.

A més, està previst que la campanya doni “un salt qualitatiu” gràcies a la presentació pública que farà la consellera del ram, Teresa Jordà, al Palau Robert de Barcelona el proper dilluns, segons ha explicat el delegat d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, Àngel Xifré. "Els nostres nens coneixen els avellaners”, ha dit el president de la DOP Avellana de Reus, Pere Guinovart, qui ha reclamat la necessitat que aquest producte també el coneguin “els 5 milions i mig de Barcelona”.

En compliment del pla estratègic de valorització de l’avellana que s’està duent a terme, Xifré també ha anunciat la creació d’una associació de productors integrat per les cinc cooperatives que produeixen el 90% d’avellana al país. D’aquesta forma, es podran realitzar campanyes conjuntes o assolir ajuts europeus amb l’objectiu de promocionar aquest producte agrícola mediterrani típic de les comarques meridionals.

Els preus de l’avellana

Malgrat l’entesa que representa la campanya ‘Temps d’avellana’ entre productors, Llotja de Reus, administracions locals i Generalitat, el president de la DOP Avellana de Reus, Pere Guinovart, ha vinculat defensa de la producció de l’avellana negreta amb protecció del país i ha posat èmfasi en la necessitat de reequilibrar els marges entre productors i comerciants. “Perquè hi hagi temps d’avellana hi ha d’haver pagesos” ha resumit el representant del sector productiu en clara al·lusió als preus que es paguen per aquest producte d’acord amb la Llotja de Reus i el que ha considerat “el trencament de la competència”.

En aquest sentit, el vicepresident de la Llotja de Reus, Isidre Guinjoan, ha manifestat que, des del relleu a la Cambra de Comerç de Reus el passat maig, s’ha ofert a Unió de Pagesos i a les cooperatives entrar a les taules de preus, una oferta sobre la qual no han tingut encara resposta. Guinjoan també ha avançat que la Cambra té intenció de tirar endavant canvis estatutaris en la Llotja per adequar-la als nous temps i evitar que la Llotja deixi de ser “referent” en preus com l’avellana com ja ha passat en altres productes com el porcí, l’aviram o l’ametlla.

Actes de tot tipus

Tastos d’avellana com els que es podran fer a l’exproReus els dies 12 i 13 d’octubre o la Fira de Sant Galderic de la Selva del Camp el 17 d’octubre; un 'showcooking' a càrrec de Mariona Quadrada l’11 d’octubre a Reus i el 19 d’octubre a la Selva del Camp, tallers infantils als Mercats del Carrilet i al Central o el concurs infantil ‘Dibuixa avellanes’ són alguns dels actes que es faran a les comarques tarragonines dins la campanya.

A més, la Ganxet Pinxo inclourà aquest producte com a component de les seves tapes per a potenciar-lo entre els restauradors. Com a novetat d’enguany, també s’inclou en el programa la Fira de l’avellana de Brunyola els dies 5 i 6 d’octubre i una jornada de tast i promoció a Girona el dia 19 d’octubre.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics