Un grup de treballadors de l'empresa Bercose S.L., que presta el servei de la grua i altres de consergeria i similars, s'ha reunit aquest migdia de dilluns amb el batlle de Reus, Carles Pellicer, per exposar la seva situació laboral. Segons han apuntat després de la trobada, no han rebut la nònima del passat mes d'octubre i tampoc saben quin és el futur que els espera. Tot i que no han pogut precisar quants contractats té la companyia, han assenyalat que una cinquantena de persones s'han afegit a un grup de WhatsApp per organitzar-se i trobar una solució al problema.
Els treballadors han indicat que la reunió amb Pellicer ha estat "positiva", i que aquest els ha transmès el seu "compromís" d'intercedir amb Bercose a la recerca d'una sortida positiva per a la plantilla afectada. "Parlem de pares de família que no poden alimentar els fills", ha lamentat Josep Borràs. Al seu costat, Jesús ha indicat que l'empresa "no ens ha explicat res de res". La intenció, segons han explicat, és que els treballadors siguin subrogats a la companyia que presta aquests serveis per a l'Ajuntament de Reus, després d'una recent adjudicació (per via d'urgència) a Builders 2015, o a la que guanyi el concurs futur que es convoqui des del consistori. D'aquesta manera, no perdrien l'antiguitat ni altres complements, i percebrien els sous pendents, tal com han detallat els professionals afectats.
Segons ha comentat Borràs, els treballadors van rebre cartes en què se'ls comunicava que havien de fer "vacances forçades" i que hauria de ser el proper dia 26 de novembre quan haurien de tornar a la feina. "A on? No ho sabem pas. Ningú ens ha dit res més", ha criticat. Si bé han assegurat no haver rebut la nòmina de l'octubre, els treballadors han afegit que "els problemes" amb els pagaments van començar mesos enrere, cap a l'abril. "Cobràvem la mensualitat en dues o tres vegades", ha subratllat.
Bercose proporciona serveis de consergeria, vigilància, atenció al públic i d'oficina i tasques similars. Entre altres, treballa per a l'Ajuntament de Reus en espais com centres escolars o l'antic Hospital.
Els treballadors han indicat que la reunió amb Pellicer ha estat "positiva", i que aquest els ha transmès el seu "compromís" d'intercedir amb Bercose a la recerca d'una sortida positiva per a la plantilla afectada. "Parlem de pares de família que no poden alimentar els fills", ha lamentat Josep Borràs. Al seu costat, Jesús ha indicat que l'empresa "no ens ha explicat res de res". La intenció, segons han explicat, és que els treballadors siguin subrogats a la companyia que presta aquests serveis per a l'Ajuntament de Reus, després d'una recent adjudicació (per via d'urgència) a Builders 2015, o a la que guanyi el concurs futur que es convoqui des del consistori. D'aquesta manera, no perdrien l'antiguitat ni altres complements, i percebrien els sous pendents, tal com han detallat els professionals afectats.
Segons ha comentat Borràs, els treballadors van rebre cartes en què se'ls comunicava que havien de fer "vacances forçades" i que hauria de ser el proper dia 26 de novembre quan haurien de tornar a la feina. "A on? No ho sabem pas. Ningú ens ha dit res més", ha criticat. Si bé han assegurat no haver rebut la nòmina de l'octubre, els treballadors han afegit que "els problemes" amb els pagaments van començar mesos enrere, cap a l'abril. "Cobràvem la mensualitat en dues o tres vegades", ha subratllat.
Bercose proporciona serveis de consergeria, vigilància, atenció al públic i d'oficina i tasques similars. Entre altres, treballa per a l'Ajuntament de Reus en espais com centres escolars o l'antic Hospital.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics