Dissabte, 28 de Setembre de 2024

Més d'un miler alumnes de la URV deixen els estudis en els últims dos cursos

23 de Desembre de 2022, per
  • Cedida

Un miler d'estudiants van abandonar la carrera entre els anys 2020 i 2022. Aquest és el balanç de la vicerectora de Projectes Docents i Estudiants, Montserrat Pinent, que ha presentat al Consell de Govern l’Informe d’abandonament d’estudis de grau del 2022. La taxa global, que indica el nombre d’estudiants matriculats al curs 2020-21 que durant els dos cursos següents no han formalitzat la matrícula o han fet un canvi d’estudis dins de la URV, es va situar en el 8,6%.

Això representa 1.010 abandonaments dels 11.771 estudiants matriculats, un increment d’1,2 punts en comparació amb el curs anterior. Dins d’aquests abandonaments, un 86% han estat abandonaments reals (no matriculació en els cursos següents) i un 14% han canviat d’estudis dins de la universitat.

Si s’observa per branques de coneixements, els estudis d’arts i humanitats tenen l’abandonament més elevat, amb un 13,2%, seguit per enginyeria i arquitectura, amb un 12,9%. Ambdues taxes superen lleugerament a les del Sistema Universitari Públic de Catalunya (SUPC) del curs 2018-19.

Sobre l’aplicació del protocol per prevenir l’abandonament d’estudis de grau a primer curs, en el curs 2021-22, s’han detectat 375 estudiants amb risc d’abandonament (estudiants amb menys de 12 ECTS o 6 ECTS aprovats al primer quadrimestre), dels quals 166 han realitzat tutories. D’aquesta xifra, un 64,4% es matriculen a la mateixa titulació en el curs 2022-23 a la URV, mentre que el 35,5% no ho fa. El rendiment acadèmic, econòmic i l’edat per responsabilitats laborals i familiars són els factors més influents en l’abandonament.

Nova càtedra


El mateix Consell de Govern ha aprovat la creació de la Càtedra d’Innovació i Simulació en Salut Territorial, que gestionarà l’àrea de simulació en salut del Campus Terres de l’Ebre, una infraestructures per millorar la formació, expertesa, qualitat assistencial i seguretat del pacient i que compta amb el finançament de diferents institucions sanitàries del territori.

També s’ha aprovat la modificació de la normativa de Formació permanent, que incorpora la possibilitat d’oferir microcredencials de fins a 15 crèdits, la formació híbrida per comptes de semipresencial en l’oferta formativa, i que l’avaluació de les pràctiques o treball pràctic suposi un terç del total.

Així mateix, s’ha aprovat el Pla de formació del PDI per assolir un nou model docent que proposa  l’Institut de Ciències de l’Educació (que passa a denominar-se Institut de Ciències de l’Educació Ángel-Pío González Soto), el calendari laboral i la ratificació d’acords per a l’estabilització de l’ocupació temporal de llarga durada del PAS i el complement addicional per mèrits de docència i gestió i recerca del PDI funcionari.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges