Aquest diumenge, Reusdigital.cat compleix el seu 15è aniversari. Se sol dir que la comunicació (més encara la de proximitat) ha hagut de fer sempre mans i mànigues per tirar endavant, però el cert és que en un context com l'actual mantenir-se al peu del canó suposa un repte majúscul. Llastimosament, els mitjans locals i els del territori no passem pel nostre millor moment. Les conseqüències de la pandèmia ens han afeblit, i per tot plegat el futur se'ns presenta (més) incert de l'habitual en un sector com el nostre.
No és pas aquest un escrit per mostrar-nos, des de la redacció de la qual formo part, com víctimes. Fer periodisme de manera honesta i amb recursos ajustats és difícil, però no impossible. De fet, si el nostre mitjà segueix endavant, dia rere dia, és per compromís. Compromís amb la ciutat, amb el seu territori de referència i en especial amb la seva gent. Mirem d'explicar-vos les coses tal com les veiem i ens afecten, i d'aquesta manera tractem la informació que us oferim de franc.
[blockquote]"(...) Els mitjans locals i els del territori no passem pel nostre millor moment. Les conseqüències de la pandèmia ens han afeblit, i per tot plegat el futur se'ns presenta (més) incert de l'habitual"[/blockquote]
I consti, però, que aquesta no és una recepta que sempre funcioni. Per desgràcia de tots, a casa nostra hem vist com en els últims mesos hi ha hagut capçaleres de referència que s'han acomiadat dels seus lectors. Mal assumpte per a Reus, quan un mitjà de comunicació ha de tancar i la repercussió social i mediàtica és nul·la. Si del que es tracta és de fer ciutat, i de fer-la entre tots, la classe política i l'empresarial haurien d'entendre que un actor important per aconseguir-ho és el periodisme.
De reptes, a banda, n'hi ha una pila més. Els mitjans hem de (re)connectar amb els més joves, que ara per ara troben allò que volen veure i llegir en altres canals comunicatius. També haurem de saber adaptar-nos als canvis que arribin, i els qui ja portem uns anys a les redaccions haurem d'encoratjar els comunicadors novells a no defallir. I també haurem de ser capaços de redirigir els nostres models pressupostaris a la recerca de noves vies de finançament per mantenir-nos competitius i necessaris en un panorama mediàtic que ha abraçat amb fervor la pressa en detriment de la pausa, amb les nefastes conseqüències que això té per a la reputació del sector.
[blockquote]"Si del que es tracta és de fer ciutat, i de fer-la entre tots, la classe política i l'empresarial haurien d'entendre que el periodisme és important"[/blockquote]
A les portes d'una convocatòria electoral, Reus és davant de l'inici d'una nova etapa. I en aquesta, els mitjans hi volem tenir un paper rellevant. A Reusdigital.cat ens considerem afortunats per poder viure i ser protagonistes de l'eslògan que avui fa 15 anys vam donar a conèixer per promoure el naixement del diari: Reus és notícia a cada instant. I això ens empeny, dia rere dia, a seguir-vos explicant què hi passa, a casa nostra.
Marc Busquets Obré és periodista.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics