El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha confirmat que l'Euromed deixarà d'aturar-se a l'estació de l'Aldea quan funcioni la nova variant de Vandellòs-Tarragona però ha avançat un acord amb Renfe i Adif perquè els usuaris ebrencs disposin de serveis diaris de velocitat alta, amb trens del tipus Avant i "horaris molt competitius". És el resultat de les negociacions a contrarellotge que han mantingut Govern i estat espanyol perquè l'Ebre no es quedi sense trens d'alta velocitat i assumint trajectes més llargs que abans de construir la nova infraestructura. Aquest dijous, com ha explicat Calvet en una entrevista a RAC1, el secretari d'Infraestructures, Isidre Gavín, presentarà a Tortosa els nous horaris ferroviaris.
Els trens Regionals que uniran Tortosa i l'Aldea i Barcelona amb la posada en marxa de la variant de Vandellòs i Tarragona tardaran més del que ho feien abans de la construcció d'aquesta infraestructura. El conseller Damià Calvet justifica que el govern espanyol ha prevalgut en la nova organització ferroviària la reducció de temps de viatge entre València i Barcelona, "per sobre del servei al ciutadà de les Terres de l'Ebre". "Nosaltres prevalem també el servei als usuaris ebrencs i treballem intensament amb l'agenda d'Adif i Renfe per donar alternatives amb el servei de Rodalies de Tortosa a Barcelona", ha assegurat.
Dijous vinent, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, presentarà a Tortosa la configuració dels nous horaris que com ha avançat Calvet, inclourà novetats i serveis especials amb horaris molt competitius, entre l'Aldea i Barcelona. "Sense ser la que més ens agradaria, és la que més adapta el servei als usuaris de les Terres de l'Ebre i a la velocitat comercial entre Barcelona i València per aquesta via, que efectivament fa vint anys que porta retard", ha dit Calvet.
Calvet ha recordat que l'Euromed ha tingut parada a l'Aldea perquè la Generalitat "ho va exigir i ho va pagar" davant del "mal servei" ferroviari que patia el territori. "Ara se'ns justifica que tècnicament no és sostenible i ho hem d'acceptar perquè el servei d'alta velocitat no és competència de la Generalitat. Hem de trobar alternatives per velocitats convencionals", ha defensat el conseller.
Tramvia per la via de la costa
Calvet també ha insistit que el Govern s'oposa al desmantellament de la línia ferroviària de la costa al Camp de Tarragona i que s'ha impulsat un acord entre alcaldes i ministeri perquè el desmantellament s'enllaci amb la construcció d'un tren tramvia que doni servei als ciutadans d'aquesta zona.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics