Dissabte, 12 d'Octubre de 2024

El FEC tanca la sessió a concurs amb un programa doble

El certamen reusenc arriba a la seva recta final, aquest dissabte, amb diverses activitats paral·leles al passi de films

12 de Març de 2016, per Sergi Jiménez/ Marc Busquets
  • Fotograma de 'Belle Gueule', una de les propostes més sòlides de la nit

     

La pel·lícula s'està acabant. La 18a edició del Festival Europeu de Curtmetratges de Reus, el FEC, entra aquest dissabte a la seva recta final. Aquest divendres s'ha celebrat, potser, la jornada més intensa de l'esdeveniment, que ha aplegat al Teatre Bartrina centenars d'aficionats al cinema amb ganes de gaudir de les dues sessions a concurs programades. Aquest dissabte a les 9 del vespre se sabrà el palmarès de l'edició d'enguany, i abans diferents espais de la ciutat acolliran activitats en paral·lel al passi de films.

La tarda d’aquest dijous va arrencar amb la projecció de ‘Novembre’, una animació francesa en què els animals esdevenen protagonistes a la vora d’un rierol. Sense diàlegs, la peça retrata com l’arribada de la tardor afecta la fauna de l’indret, que comença a preparar-se pel llarg hivern que ha de venir. La jornada ha seguit amb ‘No me quites’, de la catalana Laura Jou. La platea del Bartrina ha visionat expectant la història que d’una parella que passa per moments difícils. D’entrada pot semblar una narració convencional, però les profundes contradiccions entre els personatges i la interpretació de l’actriu Laia Costa mantenen la tensió al llarg del relat.

La família, protagonista de la jornada 

Una tarda i un vespre de curtmetratges que homenatgen la família i, més especialment, la comunicació entre pares i fills. ‘La coullie’ ('El testicle') parla del Laurent, un jove que torna a casa dels pares després que el deixi la xicota. Per si les coses no podien anar a pitjor, a la llar paternal descobreix que té càncer de testicle. És aleshores quan la seva visió de la vida i les seves prioritats comencen a canviar. Còmica i a estones trista, la pel·lícula francesa ha estat de les més aclamades pel públic reusenc.

El curt que ha despertat més rialles, però, ha estat ‘Die Badewanne’ ('El bany'), de l’austríac Tim Ellrich. En ell, tres germans intenten capbussar-se de nou en la seva infantesa a través d’una vella foto familiar a la banyera. Després ha aparegut l’animació i, de nou, amb els animals com a protagonistes. A ‘Isand’ ('Senyor'), de l’estonià Riho Unt, un gos i un mico esperen que el seu amo torni a casa, però no ho fa. A partir de l’aleshores han d’aprendre a conviure dos personatges totalment oposats. Una narració que no deixa indiferent ningú.

L’última projecció també ha estat de les més simpàtiques. La búlgara ‘Auf wiedersehen’ ('Adéu') se centra en la relació d’una mare i una filla adolescent que, de viatge al Sunny Beach de Bulgària, perden de vista el pare. Tot apunta a què el patriarca ha desaparegut a causa d’una aventura amorosa i ambdues decideixen divertir-se una mica. 

Ja al vespre, i després de la primera sessió de la jornada a concurs, la següent tanda de films a competició ha comptat amb la presència d'una producció nacional, 'H', de Lluís Galter, que ha obert la vetllada. Amb una excel·lent ambientació, el curt ha fet viatjar el públic fins als fets de 1714, en ple setge borbònic. En segon lloc s'ha programat un film francès, 'Ses souffles' ('El seu alè'), del realitzador Just Philippot, en què es mostren els desitjos que una nena vol que es facin realitat quan faci anys.

Una sessió amb tocs britànics

'Piknik', un film arribat des de Croàcia i signat per Jure Pavlovic, ha dut la platea del Bartrina fins a Sarajevo per mostrar el viatge d'un adolescent i el seu cuidador social fins que el trànsit els impedeix fer el que tenien previst. En acabat s'ha projectat el curt britànic 'Edmond', a càrrec de Nina Gantz. Es tracta d'una de les set de les 24 peces del FEC d'enguany a concurs que són treballs d'animació. Narra, sense diàlegs, la història d'un personatge que busca que se l'estimi.

Les dues darreres propostes del vespre han estat la gal·la 'Belle gueule' ('Cara bonica'), d'Emma Benestan, una acurada aproximació a l'adolescència a través dels ulls d'una noia que ven menjar a la platja i coneix algú ben especial. Finalment, una segona producció arribada del Regne Unit ha estat la cloenda de la secció a concurs del FEC 2016 de Reus. Ha estat 'I'm sorry to tell you' ('Em sap greu dir-te'), de Ben Price, en què un metge anuncia un diagnòstic terminal.

Les activitats d'aquest dissabte

Posteriorment, ja ben entrada la nit, els més valents han pogut desafiar el fred tot veient més curtmetratges a la Carpa Moritz del Festival amb la projecció dels films inclosos a la secció Panorama CAT, en què s'han programat pel·lícules com 'El cerdo', de Pau Durà, o 'El adiós', de Clara Roquet. A la programació d'aquest dissabte s'ha inclòs la celebració de l'activitat 'Nice to meet you' ('Encantat de conèixer-te'), una trobada entre realitzadors i el públic reusenc, que tindrà lloc al migdia. Abans, a les 11 del matí, el Teatre Bravium viurà la presentació dels films d'animació creats pels nens que van assistir al taller previ al festival.

Ja a la tarda, la mateixa sala projectarà més films inclosos Panorama i Microfilms. La gala de lliurament de premis tindrà lloc al Teatre Batrina a partir de les 9 del vespre, i l'endemà el Bravium oferirà la Marató FEC a partir de les 7 de la tarda per tancar els actes inclosos al programa de la divuitena edició del FEC.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges