Dilluns, 18 de Novembre de 2024

Miguel Ángel Rodríguez: 'Youtube és una gran eina comercial per a marques i creatius'

L'impulsor del canal de cuina Yumland serà un dels ponents del Ficommerce 2016 que se celebra aquest dimecres a firaReus

23 de Febrer de 2016, per Marc Busquets
  • Miguel Ángel Rodríguez, Yum, és un 'youtuber' d'èxit

    Cedida

"Tenia dos hobbies. El disseny gràfic i la cuina. I la meva dona em va animar a unir-los". Així va ser com va néixer Yumland, un canal de cuina a Youtube en què el creatiu Miguel Ángel Rodríguez deixa anar la seva passió pels fogons i per la comunicació, i que compta amb entre 15.000 i 20.000 visualitzacions per cada nou contingut. Rodríguez, àlies Yum, serà un dels experts en el món 2.0 que aquest dimecres prendrà part a la Fira de comerç i màrqueting digital, Ficommerce, que tindrà lloc a les instal·lacions de firaReus. "M'agrada assistir a esdeveniments com aquest perquè es tracta de fer entendre a les empreses, de vegades conservadores, que amb les xarxes es pot arribar a més gent i per menys diners", avança el creatiu.

Un canal per experimentar

Rodríguez va començar a penjar els seus clips a Youtube en un moment en què "no era una xarxa massa popular" a l'Estat espanyol. "D'entrada ho fas perquè t'agrada, perquè t'omple, no pas per treure'n un benefici", explica. De fet, "la passió pel que faig" i les ganes d'experimentar amb nous formats i eines comunicatives el van guiar a l'hora de provar sort. "És un canal ideal per als inquiets. Si tens ganes de provar coses noves, el món 2.0 és el teu lloc", exclama. Això està provocant, al seu parer, que fins i tot els gegants mediàtics s'hi comencin a interessar. "Els canals de televisió d'aquí s'han adonat del potencial de Youtube", diu. "A més, és una gran eina per fer negoci", rebla.

Això sí, als Estats Units, "com sempre", van per davant. "Allà ja fa molt que el públic té poder i busca a la xarxa el que sap que no trobarà als mitjans convencionals", assenyala. No obstant això, Rodríguez assenyala que per aconseguir treure rendiment de la presència al món 2.0 d'una marca o d'un producte cal "una estratègia que ho uneixi tot". En conseqüència, Youtube no és l'unica via per difondre missatges. "Ser a Instagram pot ser molt útil", detalla. Es tracta, doncs, d'aprofitar tots els recursos que les eines en línia posen a l'abast dels creatius. "Així et dirigeixes directament al 'target' que t'interessa", precisa.

El poder del públic

El 'feedback' del públic és essencial. "La gent vol autenticitat, i sap quan la volen enredar", adverteix. Rodríguez creu que el patró publicitari en què "et diuen que tal detergent és millor que cap altre i que ho neteja tot" ja no funciona. "Quan un 'youtuber' recomana un producte al seu canal és perquè l'ha provat i n'ha quedat content", apunta. I l'audiència de Yumland també n'està, de contenta. Al canal s'hi poden trobar plats molt simples i efectius i altres preparacions força més elaborades. "Rebo peticions i les atenc, si és possible", assenyala.

L'èxit de Yumland s'explica, segons el seu impulsor, "per explicar les coses d'una manera simple i directa". "El meu públic té entre 15 i 35 anys", afegeix Rodríguez. Malgrat això, no vol dir que perfils d'altres edats comparteixin els seus vídeos i hi facin aportacions. "Senyores de 60 anys em comenten les receptes que faig", indica satisfet. "En el fons, el canal és com una comunitat d'amics en què tothom hi pot dir la seva i fer suggeriments", revela. Aquesta és, per al creador del canal, la clau de tot plegat. "El públic s'ha cansat del model de comunicació de sempre. Vol poder opinar, vol quelcom real", subratlla.

De cara a la seva presència a Ficommerce, Rodríguez oferirà una ponència a quarts de 10 del matí i un taller per aprendre a utilitzar Youtube com a eina de venda a partir de dos quarts de d'1 del migdia. A més, el programa de la jornada inclourà xerrades sobre Facebook, Google Ads o les aplicacions, entre d'altres temes de debat.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

M.O.D.  23 de Febrer de 2016

Adelante YUMLAND

Enhorabuena Miguel, todo paso hacia adelante es tierra conquistada. No retrocedas ¡¡ JAMAS !!. Sabes que mi mano siempre estara tendida si necesitas ayuda. Un abrazo.