"Tot va començar fa 13 anys", recorda Lluci Rostra, l'impulsor de la discogràfica H-Records. Des de la seva recentment inaugurada botiga de discos al carrer de Santa Anna de Reus, l'emprenedor s'ha proposat donar-se a conèixer a la ciutat i al territori. "Fa tot just tres setmanes que he obert i per ara no em puc queixar", assenyala. L'obertura del local és, per a Rostra, "el complement perfecte al segell discogràfic", explica. L'any 2002 Rostra va editar el primer elapé de la banda Torazinas, titulat 'Fresas, coca i champán', del qual se'n va publicar i vendre un miler de còpies. "Hi ha gent que encara me'l demana", apunta.
Torazinas, el primer disc
Des de l'àlbum de Torazinas, Rostra ha llençat 85 discos més al mercat. "M'agrada molt la música i he intentat sempre que el ventall del segell sigui molt ampli", detalla. Punk, rock n' roll i hardcore són, entre d'altres, els estils musicals representants al catàleg del seu projecte. Un dels àlbums amb més bona acceptació editats per H-Records és 'Pshyco Serenades', del guitarrista Sonny Vincent. "És un dels hits de la companyia", exposa. Publicat el passat mes d'abril, el treball de Vincent està disponible en vinil i CD, tot i que Rostra s'ha centrat en el primer format, últimanent. "La gent torna a interessar-se pels discos i en compra, és un fet", declara.
Pel que fa al públic, Rostra explica que la seva proposta musical, si bé és oberta a tothom, "és força especialitzada". "Tinc clients de certa edat que quan venen a la botiga es miren tots els discos i saben exactament què volen", subratlla. Amb tot, l'impulsor d'H-Records també ha detectat un creixent interès pel vinil entre els més joves. "Va venir un noi que compra discos perquè quan va a casa dels seus pares se'ls pot escoltar", indica.
D'altra banda, i per sort, la pirateria no l'afecta. "Aquest és el problema de les grans discogràfiques, no pas de les petites", assenyala. A més, el web del segell reusenc ofereix la possibilitat d'escoltar i de descarregar alguns dels seus elapés. "És una aposta. Si un usuari s'escolta un disc i li agrada, tard o d'hora és possible que me l'acabi comprant", raona.
Una altra línia de producció de Rostra són els singles. "És molt difícil per no dir impossible treure'n rendiment econòmic, però no sempre es tracta dels diners", opina. És més aviat una tria personal i quelcom que distingeix el seu segell. "És un element de diferenciació per a H-Records", afegeix. A més, el reusenc té la satisfacció d'haver donat a conèixer conjunts musicals "que mai havien publicat res". És el cas dels gallecs The blind crows, que han publicat el seu debut amb la discogràfica i que "gràcies a això estan fent entre 50 i 60 concerts per any".
Mercat global
El cas més cèlebre, però, és el de Los chicos. Aquesta banda madrilenya va publicar la seva música amb H-Records i va tenir certa repercussió mediàtica pel fet que l'americà Beck es declarés fan de la banda. "Ho va dir en una entrevista a la Rolling Stone i de sobte tothom volia veure en directe Los Chicos. L'Fnac va demanar-me més d'un centenar de còpies dels seus discos i el grup es va fer més conegut", recorda. En una altra ocasió, H-Records va publicar un treball de Pardo, que va arribar a concursar al show televisiu 'La voz'. "Em pensava que podria ser un petit èxit però de seguida el van eliminar del concurs", lamenta.
Rostra, doncs, valora molt positivament la seva experiència al capdavant del segell. "He anat fent i he tingut el suport d'amics i col·laboradors", agraeix. "Els emprenedors fem les coses per convicció i per tossuderia, i tot això m'ha dut a poder obrir la botiga i a tirar endavant la discogràfica", celebra. "A més, duc el nom de Reus a totes bandes", comenta amb un somriure, ja que H-Records ven els seus àlbums a tot el món. "I a més, puc viatjar molt sovint i anar de concerts, que és el que més m'agrada", conclou.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics