El recent anunci de la venda de l'edifici de l'Hotel Gaudí, que Reusdigital.cat va avançar dies enrere, va arribar justament a les portes de la campanya de Nadal, tradicionalment una bona època per al sector.
El negoci, part del grup Gargallo, va haver de tancar el març de 2020 obligat per la pandèmia, i un cop les mesures de seguretat contra la covid es van relaxar va trigar cert temps fins que va tornar a obrir. Després d'unes setmanes d'activitat, però, la persiana es va abaixar novament a l'octubre. Amb tot, el regidor d'Empresa i Ocupació, Carles Prats, va apuntar fa un parell de setmanes que la voluntat de la propietat és tornar a engegar l'activitat al febrer.
Amb l'Hotel Gaudí ara per ara tancat, els visitants que vulguin fer una estada a la nostra ciutat tenen ben bé mitja dotzena d'opcions per escollir. L'NH Ciutat de Reus, l'Hotel Reus Park, l'Hotel Centre Reus i el Brea's Hotel en són algunes. Els principals portals de reserva d'allotjament, amb tot, ofereixen també al seu catàleg apartaments, xalets, estudis i habitacions en habitatges distribuïts arreu del terme.
Els preus, segons la categoria i la ubicació, varien. D'aquesta manera, i si se simula una reserva en un portal web especialitzat com Booking, un parell de nits a tocar de Cap d'Any poden suposar una despesa d'entre 140 i 200 euros. Gaudir d'un mas, en exclusivitat, pot pujar als 600. A l'hora de fer una radiografia de l'oferta hotelera de Reus, i consultada per aquest mitjà, la regidora de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, explica que "òbviament, el dibuix el marca la pandèmia. Ha tingut conseqüències, i ha sacsejat el sector turístic. No som en plena normalitat, i podem entreveure com serà el futur". En aquesta línia, afegeix, des de l'agència Reus Promoció "volem ser al costat dels allotjaments per atraure visitants".
"En aquests moments, i tot i el context, els hotels de la ciutat funcionen", fa constar. Apunta a tres hotels de tres estrelles (incloent-hi el Gaudí, amb el qual des de la regidora es compta a partir del febrer), dos de quatre i un d'una. Tot plegat conforma una oferta de 794 llits, detalla Caelles, el que fa que al seu parer es pugui donar resposta "a la demanda existent". "La ciutat és seductora, és una opció de visita i les estratègies de promoció de ciutat donen fruits i resultats", argumenta la regidora.
I quines són? "Continuem treballant en accions de promoció de ciutat, en especial pel que fa al seu posicionament turístic, tot tenint en compte el nostres actius. Creiem que podem ser competitius si ens adrecem a visitants interessats en la cultura, el patrimoni, les compres i la gastronomia", manifesta. A banda, Caelles apunta també als atractius de poblacions properes. Reus pot establir-se, en aquesta línia, com "una alternativa" turística. "Ens hem nodrit, durants anys, del turisme que ha arribat al territori seduït pel sol i la platja. Ara, però, les tendències són diverses, i canviants, i moltes de les accions que pensem aposten per la desestacionalització. Campanyes com la de Nadal ho evidencien", raona. "Creiem que Reus té la capacitat de ser la primera opció de visita" per a turistes nacionals, de l'estat i de l'estranger, assegura.
Fruit d'un estudi i d'un pla de màrqueting que s'han treballat durant l'actual mandat "a través de converses, contactes i taules de treball" amb els actors implicats, la marca turística de casa nostra és Reus, ciutat amb geni. Aquesta, precisa Caelles, es vehicula amb l'execució d'accions com Reus, una escapada genial, que vol, precisament, atraure visitants que allarguin la seva estada a la capital del Baix Camp i hi pernoctin, en especial quan arriba el cap de setmana. Les expectatives, de cara al futur, passen segons la regidora per augmentar la demanda de manera "considerable" un cop la situació sanitària millori. Això, en paral·lel, "ha d'estar lligat a la nostra capacitat de captar inversió hotelera a la ciutat". En aquesta línia, la pròpia Caelles va avançar, fa uns dies i a l'acte de balanç dels dos anys i mig de mandat per part de Junts per Reus, que "aviat" es donarà a conèixer una inversió en aquest àmbit.
El negoci, part del grup Gargallo, va haver de tancar el març de 2020 obligat per la pandèmia, i un cop les mesures de seguretat contra la covid es van relaxar va trigar cert temps fins que va tornar a obrir. Després d'unes setmanes d'activitat, però, la persiana es va abaixar novament a l'octubre. Amb tot, el regidor d'Empresa i Ocupació, Carles Prats, va apuntar fa un parell de setmanes que la voluntat de la propietat és tornar a engegar l'activitat al febrer.
Amb l'Hotel Gaudí ara per ara tancat, els visitants que vulguin fer una estada a la nostra ciutat tenen ben bé mitja dotzena d'opcions per escollir. L'NH Ciutat de Reus, l'Hotel Reus Park, l'Hotel Centre Reus i el Brea's Hotel en són algunes. Els principals portals de reserva d'allotjament, amb tot, ofereixen també al seu catàleg apartaments, xalets, estudis i habitacions en habitatges distribuïts arreu del terme.
Sis hotels i prop de 800 llits
Els preus, segons la categoria i la ubicació, varien. D'aquesta manera, i si se simula una reserva en un portal web especialitzat com Booking, un parell de nits a tocar de Cap d'Any poden suposar una despesa d'entre 140 i 200 euros. Gaudir d'un mas, en exclusivitat, pot pujar als 600. A l'hora de fer una radiografia de l'oferta hotelera de Reus, i consultada per aquest mitjà, la regidora de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, explica que "òbviament, el dibuix el marca la pandèmia. Ha tingut conseqüències, i ha sacsejat el sector turístic. No som en plena normalitat, i podem entreveure com serà el futur". En aquesta línia, afegeix, des de l'agència Reus Promoció "volem ser al costat dels allotjaments per atraure visitants".
"En aquests moments, i tot i el context, els hotels de la ciutat funcionen", fa constar. Apunta a tres hotels de tres estrelles (incloent-hi el Gaudí, amb el qual des de la regidora es compta a partir del febrer), dos de quatre i un d'una. Tot plegat conforma una oferta de 794 llits, detalla Caelles, el que fa que al seu parer es pugui donar resposta "a la demanda existent". "La ciutat és seductora, és una opció de visita i les estratègies de promoció de ciutat donen fruits i resultats", argumenta la regidora.
L'objectiu és "captar inversió hotelera"
I quines són? "Continuem treballant en accions de promoció de ciutat, en especial pel que fa al seu posicionament turístic, tot tenint en compte el nostres actius. Creiem que podem ser competitius si ens adrecem a visitants interessats en la cultura, el patrimoni, les compres i la gastronomia", manifesta. A banda, Caelles apunta també als atractius de poblacions properes. Reus pot establir-se, en aquesta línia, com "una alternativa" turística. "Ens hem nodrit, durants anys, del turisme que ha arribat al territori seduït pel sol i la platja. Ara, però, les tendències són diverses, i canviants, i moltes de les accions que pensem aposten per la desestacionalització. Campanyes com la de Nadal ho evidencien", raona. "Creiem que Reus té la capacitat de ser la primera opció de visita" per a turistes nacionals, de l'estat i de l'estranger, assegura.
Fruit d'un estudi i d'un pla de màrqueting que s'han treballat durant l'actual mandat "a través de converses, contactes i taules de treball" amb els actors implicats, la marca turística de casa nostra és Reus, ciutat amb geni. Aquesta, precisa Caelles, es vehicula amb l'execució d'accions com Reus, una escapada genial, que vol, precisament, atraure visitants que allarguin la seva estada a la capital del Baix Camp i hi pernoctin, en especial quan arriba el cap de setmana. Les expectatives, de cara al futur, passen segons la regidora per augmentar la demanda de manera "considerable" un cop la situació sanitària millori. Això, en paral·lel, "ha d'estar lligat a la nostra capacitat de captar inversió hotelera a la ciutat". En aquesta línia, la pròpia Caelles va avançar, fa uns dies i a l'acte de balanç dels dos anys i mig de mandat per part de Junts per Reus, que "aviat" es donarà a conèixer una inversió en aquest àmbit.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics