En un contacte informatiu amb els mitjans de comunicació posterior a un esmorzar-col·loqui organitzat pel Cercle d'Infraestructures al World Trade Center de Barcelona, el secretari d'Estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge, Julio Gómez-Pomar, ha recordat que el pla aprovat pel govern espanyol de desviament voluntari de vehicles pesants cap a autopistes de pagament, que entrarà en vigor a partir d'aquest dimarts, és un pla pilot, que pot ser objecte de modificacions un cop finalitzin els cinc mesos de prova.
"Observarem com van evolucionant les coses i, si és necessari prendre decisions sobre ampliacions o modificacions, es faran perquè del que es tracta és de resoldre els problemes", ha asseverat Gómez-Pomar, qui ha recordat, però, que la decisió d'incloure el tram de l'AP-2 entre Montblanc i Lleida va ser presa després de "consultar les autoritats catalanes".
En qualsevol cas, Gómez-Pomar s'ha mostrat "obert" per estudiar l'afegiment del tram de l'AP-7 al seu pas per Tarragona després del període de prova, tal com reclamen molts alcaldes de la zona. "Estem oberts a modificacions perquè el que volem treure els vehicles pesants de les carreteres per dur-los a les autopistes i així millorar la mobilitat", ha justificat.
Davant, però, de les queixes d'alguns alcaldes de la zona de Lleida, que creuen que les bonificacions als vehicles pesants que passin per l'AP-2 en lloc de l'N-240, que consideren que la mesura no suposarà una reducció del volum del trànsit ni de la sinistralitat, ja que no implica la gratuïtat total de la via, Gómez-Pomar ha al·legat que una eventual gratuïtat suposaria "alterar els equilibris concessionaris". "No es poden establir sistemes de gratuïtat amb càrrec al finançament públic", ha reblat.
Malgrat les queixes dels alcaldes, el secretari d'Estat ha assegurat que des del Ministeri es mostren "esperançats" que el pla obtingui "importants resultats". "Crec que és una mesura extraordinàriament ben valorada per tots els usuaris de les carreteres", ha afegit Gómez-Pomar, qui ha recordat que la mesura ha estat negociada amb les associacions de transportistes.
Renovació del centre de control del trànsit a Rodalies, al setembre
Després del caos ferroviari que es va viure a Rodalies el passat 21 de maig per la caiguda del sistema informàtic, i que va provocar retards en més de 200 trens, el secretari d'Estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge, Julio Gómez-Pomar, ha anunciat que al setembre es traurà a concurs el centre de control del trànsit dels trens de Rodalies.
L'inici d'obres de la llançadora a l'aeroport, a finals de mes
Així mateix, també ha explicat que està previst que a finals de juliol s'iniciïn els tràmits d'expropiació de terrenys per tal de començar les obres del nou tren llançadora, que ha d'unir el centre de Barcelona amb la terminal T1 de l'aeroport del Prat de Llobregat, "en molt menys temps", segons Gómez-Pomar.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics