Dilluns, 25 de Novembre de 2024

El govern espanyol projecta 11 rotondes i limitar a 80 km/h el tram ebrenc de l'N-340

Els alcaldes continuen reclamant el desviament immediat dels camions per l'AP-7 i demanaran una reunió amb Foment

20 d'Octubre de 2015, per ACN
  • Reunió entre els alcaldes ebrencs i el subdelegat del Govern espanyol a Tarragona, Jordi Sierra

    ACN

El subdelegat ha presentat aquest dimarts als representants ebrencs el projecte del govern espanyol per millorar la seguretat del tram ebrenc de l'N-340. A l'espera de les negociacions entre Foment i la Generalitat per acordar el desviament bonificat dels camions per l'AP-7, l'executiu espanyol planteja rotondes i una reducció de la velocitat màxima per pacificar el trànsit i convertir l'N-340, 'de facto', en una via interurbana.

La mesura pretén eliminar girs a l'esquerra i que les maniobres s'hagin de fer a les glorietes, dificultar els avançaments -amb la instal·lació de dispositius de seguretat reflectants coneguts com ulls de gat- i reduir el trànsit de vehicles pesants per aquesta via, que registra una elevada sinistralitat. S'espera que el conjunt de les actuacions, amb un cost que rondarà els 10 MEUR, estigui enllestit a finals del 2016 o principis del 2017.

El projecte de construcció de les onze rotondes s'executarà en tres fases. La primera preveu iniciar ja aquest mes de novembre una rotonda al Perelló i una altra a l'Ampolla. La segona fase, que inclou cinc rotondes a l'Almadrava, Sant Jordi d'Alfama, Camarles, l'accés nord de la Ràpita i les Cases d'Alcanar, es licitarà també aquest mes de novembre. Finalment, la tercera fase construirà rotondes a l'accés sud de la Ràpita, a l'alçada de la zona industrial d'Amposta, l'Ametlla de Mar i a la intersecció entre l'Ampolla i Deltebre.

A més, segons han explicat fonts de la subdelegació del govern espanyol a Tarragona, es preveuen remodelar els enllaços a la variant de la Ràpita i eixamplar els vorals d'aquest tram. També es milloraran els accessos al pont d'Amposta, es repintarà senyalització i s'instal·laran bandes rugoses de seguretat als laterals de la via.

El territori insisteix amb l'AP-7

En la reunió d'aquest dimarts a la subdelegació hi ha assistit Jordi Gaseni, alcalde de l'Ametlla de Mar (ERC); Ramon Brull, alcalde de Camarles (PSC); Dani Andreu, alcalde de l'Aldea (ERC); Mari Carme Navarro, presidenta del Consell Comarcal del Montsià i regidora d'Alcanar (ERC); Francesc Arasa, alcalde de l'Ampolla (ERC); Ferran Cid, alcalde del Perelló (ERC); Miquel Subirats, regidor d'Amposta (ERC), i Josep Caparrós, alcalde de la Ràpita (ERC).

Com a portaveu de tots ells, la presidenta del Montsià, Mari Carme Navarro, ha apuntat que les propostes del govern espanyol són paral·leles a la reclamació que fan de desviar obligatòriament el trànsit pesant per l'AP-7, a canvi de bonificacions, seguint el model de l'N-II a Girona, així com aixecar les barreres de l'autopista per al trànsit intern, com succeeix entre Salou i Altafulla.

Navarro ha apuntat que la proposta del govern espanyol l'haurà de valorar cada municipi, per les singularitats que presenta cada realitat, però ha afirmat que la mesura "està bé" si s'acompanya de les mesures paral·leles plantejades del desviament de camions per l'AP-7. Precisament, sobre les negociacions entre Foment i Generalitat per aquesta qüestió, Navarro ha avançat que, si no obtenen una resposta immediata, demanaran a curt termini i directament una reunió a Madrid.

Per la seva banda, el delegat del Govern a les Terres de l'Ebre, Xavier Pallarès, ha reiterat que la prioritat del territori és que es desviïn els camions per l'AP-7, i ha assegurat que, des de la Generalitat, es demanarà una reunió urgent amb el Ministeri de Foment per reclamar bonificacions per als vehicles pesants i la gratuïtat pel trànsit intern mentre no es construeixi l'autovia A-7. "Si la fan, anirà per a llarg, estem parlant de sis, vuit o deu anys mínim, i volem el mateix tracte que a altres llocs de Catalunya, i no cal anar molt lluny", ha etzibat Pallarès.

D'altra banda, i respecte la mesura de l'abalisament de 13 quilòmetres de l'N-340 amb cons durant els divendres la tarda i dilluns, el delegat ha reconegut que els tècnics del Servei Català de Trànsit (SCT) creuen que la mesura "dóna seguretat" i que no es produeixen accidents. "Els alcaldes i també el territori no ho volem, però no tenim cap argumentació tècnica per eliminar-los", ha afegit Pallarès. "Només ho podrem fer quan es derivin el pas dels camions per l'AP-7", ha conclòs.
 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Primi Romera   21 d'Octubre de 2015

Tirar pel dret

Un terç de les morts a les carreteres catalanes són a la N340 i rodalies.
No és port admetre un mort més per deixament, inacció, desídia dels responsables.
Per cada nou mort i/o accidentat greu a aquesta zona es tindria que fer una querella per homicidis per imprudència temerària al responsable de Fomento.
Deixeu-se de reunions, comissions i rogatòries: Pas lliure per l’ AP-7 i si no que engarjolin als responsables.