Els vins dels territori són un dels grans actius econòmics de la demarcació, i per aquest aquest motiu els productors s’han unit per fer pinya en un dels certàmens més importants del sector. Des d’aquest dimarts i fins dijous, Ciudad Real acull la Feria Nacional del Vino, Fenavin, mostra adreçada a professionals i que serveix com a punt de trobada per a elaboradors i comercials. La corporació s’ha decidit a prendre-hi part per, en paraules del seu president, Isaac Sanromà, “ser al millor aparador continental del negoci”.
Més enllà de l’Estat espanyol
La Cambra s’ha sumat a l’esdeveniment amb un estand en què una desena de cellers del territori podran fer contactes i, en definitiva, posicionar-se. “D’aquesta experiència n’hem de treure idees i el coneixement per impulsar futures accions que promoguin la producció vitivinícola de les nostres comarques”, ha subratllat Sanromà. Més enllà de fer-se un nom en l’escena de l’Estat, però, el repte ja apunta cap a altres destinacions. De fet, l’expansió internacional és l’objectiu de molts dels cellers que han donat resposta a la crida de la Cambra de Comerç.
“Entrar en mercats com el francès és pràcticament impossible, és cert, però el belga o l’asiàtic reben molt bé els nostres productes”, ha celebrat un dels representats d’Adernats, Adam Albert. “Ser aquí és una magnífica oportunitat no només per fer contactes i tancar acords de venda, sinó per projectar una manera de fer les coses”, ha dit. I és que el celler de Nulles, a l’Alt Camp, té en la singularització una de les seves metes de futur. “Estem ben posicionats al Camp de Tarragona, però ara el que tenim és un projecte per sortir fora i ser en aquesta fira és un pas important”, ha subratllat.
La singularitat és clau
Per la seva part, i des de Vins dels tros, de la DO Terra Alta, per a Joan Ramon Bada la fita és similar. “Busquem seduir compradors internacionals, que valoren vins d’un perfil singular, de poca manipulació, com els nostres”, ha revelat. En aquest sentit, el productor ha expressat que “el tret diferencial de la comarca” són les garnatxes blanques. “L’importador busca vins únics, petits projectes, i per aquest motiu nosaltres hem volgut recuperar una varietat que s’estava perdent, la morenillo” i que aporta un valor afegit a la producció del celler. Com en el cas anterior, el negoci és lluny de l’Estat. “La Xina i el Japó valoren de manera molt positiva els nostres blancs”, ha explicat.
La DO Tarragona, la DO Conca de Barberà o la DO Montsant, entre d’altres, són presents a Finavin gràcies a l’empenta de la Cambra. Cal tenir en compte que la llista d’espera per ser-hi és llarga. La presidenta d’aquesta última, Pilar Just, ha indicat que la mostra “permet fer molts contactes, en especial a l’estranger” i ha admès que lluny de les fronteres espanyoles és un on hi ha més mercat. “A l’Estat es produeix molt vi i molt bo, i potser és per això que lluny de casa podem explicar millor el que fem”, ha precisat.
Des del Camp i fins a qualsevol racó del món, doncs. El president Sanromà ha avançat que l’estratègia de futur de l’ens passa per seguir donant suport als elaboradors de la terra i seguir apostant per “l’estratègia internacional”. A l’horitzó hi apareix una mostra que se celebra a Düsseldorf (Alemanya) per seguir passejant amb orgull la qualitat dels vins amb accent de casa nostra i del país. Fenavin aplega més de 1.800 cellers i cooperatives d'arreu de l'Estat.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics