Dilluns, 18 de Novembre de 2024

Cambrils i Vinyols senyalitzen millor les zones blaves per evitar confusions

El Síndic considera positives les mesures preses pels ajuntaments per evitar la confusió que existia a l'hora de distingir la zona blava d'ambdues poblacions que limita els termes municipals

31 d'Agost de 2017, per Redacció/ Infocamp
  • A la imatge el carrer Cristòfor Colom, que està dividit entre Cambrils i Vinyols i els Arcs

    Googlemaps

Fins al desembre del 2016, qualsevol ciutadà o visitant que aparqués el seu vehicle a la zona blava que limita amb els termes municipals de Cambrils i Vinyols i els Arcs pagava el mateix perquè fins aleshores una única empresa les gestionava les dues. Els problemes van començar aquest 2017, quan els ajuntaments de Cambrils i Vinyols i els Arcs van fer una oferta de zona blava separada i amb preus diferents. Amb l'arribada d'una segona empresa, l'hora d'aparcament en zona blava, la sanció d'anul·lació, el període d'operativitat i els descomptes per als residents han passat a ser diferents en ambdós municipis. Això ha provocat que a les persones que no són de la zona els resulti difícil adonar-se que depèn d'on s'aparqui s'és a un municipi o a un altre, la qual cosa comprota tarifes i condicions diferents.

Tal és la confusió que es va generar, que el mateix Síndic de Greuges de Catalunya va decidir intervenir d'ofici i es va adreçar als dos ajuntaments afectats i els va demanar informació sobre les mesures que tenien previst endegar per resoldre aquesta problemàtica. 

Les mesures

D'acord amb les respostes obtingudes dels dos ajuntaments, el Síndic valora positivament les mesures adoptades perquè els usuaris puguin identificar ràpidament el municipi en què es troben. Per evitar confusions, s'han fet treballs de pintura viària amb el nom del municipi al qual pertan l'aparcament, s'han instal·lat vinils identificatius i s'han instal·lat plànols per facilitar-ne la ubicació, entre altres mesures. Al mateix temps, s'està donant atenció a les persones que han rebut butlletins de denúncia (atenció presencial i telefònica que inclou recomanacions sobre com procedir).

Tot i que es tanca l'actuació d'ofici, el Síndic farà un seguiment d'aquest cas a partir de les queixes rebudes dels ciutadans que havien quedat suspeses en espera de rebre la resposta de l'Administració. En cada cas, caldrà veure quina és la solució que s'ha donat als afectats i si aquesta es correspon amb la informació rebuda pel Síndic.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics