Els tràmits municipals vinculats a llicències i activitats i Medi Ambient es gestionen, des d'aquest mes de novembre, a través de l'Oficina tècnica empresarial (OTE), destinada a l'atenció al públic al Mercat Central, on hi ha les seus de les regidores municipals d'Urbanisme, Medi Ambient i Via pública. A més, i amb l'objectiu d'agilitzar les consultes i gestions que hagi de fer la ciutadania, el servei incorpora la cita prèvia, amb la previsió que se'n puguin atendre unes 50 per setmana. Aquesta es pot demanar al web de l'Ajuntament o per telèfon tot trucant al 010 i al 977 010 010. El regidor de Medi Ambient i Ocupació del consistori, Daniel Rubio, ha assenyalat aquest dijous que "la plena implantació de l'OTE té la voluntat de descongestionar l'Oficina d'atenció ciutadana (OAC)", si bé aquesta seguirà operativa per atendre el públic. Entre d'altres, l'OTE permetrà la tramitació de llicències d'activitats, de reserva del Parc de la festa, o d'espectacles públics.
Descongestió de l'OAC
Rubio ha exposat que l'OTE roman oberta de dilluns a divendres, entre les 9 del matí i les 2 del migdia, i que cadascuna de les cites prèvies gestionades serà atesa per un període "d'uns 30 minuts". En aquest sentit, el regidor ha apuntat que aquest servei "suposa un salt qualitatiu en l'atenció ciutadana" i ha explicat que la previsió es que es puguin atendre una cinquantena de cites per setmana, a partir de les dades relatives a la demanda existent fins ara, gestionada per l'OAC. D'aquesta manera, i segons s'ha detallat, els quatre operaris de l'oficina (hi ha un cinquè treballador de reforç) pot arribar a ocupar-se d'unes 2.600 entrades anuals. "El propòsit és que l'atenció sigui àgil i ràpida", ha puntualitzat.
A banda, i tot i que no ha especificat els terminis, l'OTE assumirà tràmits i gestions vinculats a les àrees d'Urbanisme i Via pública. Ara per ara, aquesta nova eina municipal assumeix tràmits com els de baixa d'una activitat, comunicació prèvia de les activitats amb incidència, o llicències ambientals, entre d'altres. El perfil dels usuaris, segons Rubio, es correspon al d'un professional del sector, ja siguin "arquitectes, gestors o enginyers", que són els que habitualment s'encarreguen dels projectes que necessiten una llicència per tirar endavant. El regidor ha recordat que el servei de cita prèvia es va habilitar fa un parell d'anys, al portal web municipal, tot i que només podia demanar-se per telèfon. En aquest enllaç poden consultar-se els tràmits que s'han de gestionar amb cita prèvia.
A més de la incorporació dels tràmits d'activitats, el servei de cita prèvia n'inclou altres de fixos (que poden dur-se a terme en qualsevol moment) o de periòdics (els que es marquen per calendari, com ara els referents a l'escolarització de la canalla). Gestions com l'empadronament a la ciutat, la inscripció d'una mascota al cens d'animals de companyia, la targeta daurada i de la transport urbà, entre d'altres, s'han de tramitar igualment a través d'aquest servei.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics