Divendres, 08 de Novembre de 2024

236 famílies afectades pel deute hipotecari continuen residint al seu habitatge a Reus

En cinc anys, el servei d’assessorament sobre el deute hipotecari ha resolt positivament més de la meitat dels 818 expedients iniciats

12 de Desembre de 2017, per Isabel Martínez
  • Imatge de la roda de premsa per presentar les xifres del servei d’assessorament sobre el deute hipotecari

    Isabel Martínez

En els seus cinc anys de vida des que el 2012 s’impulsés, més de la meitat de les 818 famílies usuàries del servei d’assessorament sobre el hipotecari de l’ajuntament de Reus “han tingut una solució positiva”, segons Marc Arza, regidor d’Urbanisme del consistori reusenc. Això representa que 236 famílies han pogut continuar residint al seu habitatge gràcies a l’acció d’intermediació del servei en aquest període de temps. En xifres concretes, la gestió d’aquest servei ha permès determinar que 3.295 persones han estat afectades, una dada que inclou tant residents com avalistes afectats pel mateix préstec hipotecari.

Tanmateix, dels 818 expedients iniciats pel servei municipal, 74 es troben encara en curs però 156 s’han resolt amb una dació en pagament, 15 amb un lloguer a grans tenidors, 166 amb la reestructuració del deute hipotecari i 407 han representat consultes i assessorament.  Tot i  aquestes dades encoratjadores, Arza ha destacat que “el servei continua actiu” i és encara “necessari” perquè atèn prop de 150 famílies a l’any.

Malgrat que Arza ha definit com a “transversal” el perfil de l’usuari del servei,  les dades permeten establir que el grup principal atès té entre 36 i 45 anys i que 451 dels assessorats són famílies amb fills. 

Una idea de transversalitat i de l’abast ciutadà de la problemàtica del deute hipotecari que un dels voluntaris del servei d’assessorament, Josep Burata, ha definit com a “colpidora” i “dramàtica”. “Vam començar per l’extraradi i hem acabat a la plaça de Prim” ha dit per explicar la seva experiència personal com a membre del servei d’assessorament en qualitat de voluntari.

En el marc de la col·laboració de l’Ajuntament de Reus amb l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, la regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella, ha destacat que el servei ha inclòs des dels inicis del “coneixement concret” de treballadors jubilats del sector de la banca. En total, un grup de 9 persones retirades d’aquest àmbit professional han ajudat voluntàriament per trobar solucions als casos plantejats.

“Vam sentir la necessitat imperiosa d’ajudar molta gent” afectada per la crisi econòmica i el deute hipotecari ha recordat Vilella en fer un breu repàs a la crítica situació que es vivia fa uns anys abans dels diferents canvis legislatius que han minvat en part aquest problema. La regidora ha destacat també el caràcter pioner del servei del consistori reusenc, el primer de tot Catalunya que va signar un conveni amb Ofideute.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics