Del 25 al 31 de març se celebra la tercera edició de la Setmana del Comerç, una iniciativa que impulsa la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM). Amb el comerç com a protagonista, aquesta iniciativa pretén ser el punt de trobada amb el sector comercial i on es combinaran espais d’intercanvi d’experiències, plataformes de reflexió, i espais de foment d’idees amb un munt d’activitats arreu del territori que ajudaran a posar en valor el comerç i a reivindicar l’important paper que juga en l’economia catalana i en el model de país.
El tret de sortida de la Setmana del Comerç el donarà dilluns, 25 març, la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, al Caixa Fòrum, i comptarà amb la conferència “Radical Retail” on el consultor i fundador d’Infonomia, Alfons Cornella explicarà la seva visió sobre el comerç.
Jornades Comerç Increïble
Les Jornades Comerç Increïble —sessions tècniques de debat i coneixement que se celebren en el marc de la Setmana del Comerç— se centraran enguany en analitzar les noves eines de promoció dels eixos comercials, i en les oportunitats de les solucions tecnològiques pel comerç.
La sessió de 26 de març es dedicarà de forma monogràfica a analitzar i debatre el present i futur dels eixos comercials a Catalunya, i la futura llei de les Àrees de Promoció Econòmica i Urbana (APEUs), com a eina de foment i millora de la àrees comercials. Es comptarà amb la col·laboració de 3 experts europeus sobre la implantació del BID’s al Regne Unit i Alemanya.
La jornada del 27 de març se centrarà en “Vendre com sempre, però diferent! Com reinventem les botigues per vendre en un futur?”. De la mà de l’economista i “botigueròleg” Marcos Álvarez, s’ajudarà als assistents fer una diagnosi diferent dels seus negocis per planificar noves estratègies de venda per al futur. Alhora es debatrà sobre els nous perfils de consumidor, i de les noves competències que han de tenir els venedors.
Dijous, 28 de març, la sessió es dedicarà a com maximitzar les inversions en eines tecnològiques. Amb la participació de 3 experts en la matèria, la jornada s’orienta específicament als empresaris de comerç, serveis i moda i als professionals que gestionen aquest àmbit a les seves empreses.
Divendres, 29 de març, tindrà lloc el Retail Talks, un showroom per al comerç, on destacades empreses i entitats presentaran les seves solucions digitals en àmbits com la intel·ligència artificial, Big Data o neuromàrqueting. Amb l’aparença d’un “market place”, 16 empreses proveïdores exposaran in situ totes les solucions que ofereixen per a la generació de brand experience per al comerç detallista, amb contactes B2B amb els assistents.
Activitats de 3a Setmana del Comerç a Tarragona
Entitats i associacions de comerciants tarragonines se sumen una edició a la Setmana del Comerç amb un ampli programa d’activitats, amb una vintena d’iniciatives, que inclou des de jornades de reflexió i coneixement per a professionals fins a activitats lúdiques per a tots els públics.
A la comarca del l’Alt Camp, l’entitat Comerç de Valls ha organitzat al municipi xerrades de coneixement orientades a professionals: el 28 de març la xerrada “Com transmetre les nostres idees de forma impactant”, a càrrec d’Enric Bastardas i el 29 de març la conferència “Bones pràctiques al comerç per a la inclusió, la resiliència i la sostenibilitat”, a càrrec de Lluis Frago.
Així mateix, el 31 de març les entitats Comerç de Valls, Via T Tarragona Shopping i El Tomb de Reus impulsem conjuntament la “Cloenda-Vermut” de la Setmana als Jardins de Casa Rull de Reus.
I al Baix Camp, l’entitat El Tomb de Reus ha previst al municipi un nodrit programa d’activitats: el 25 de març, la xerrada “Professionalització al sector de la restauració”, a càrrec del director de l’Escola d’Hostaleria Jordi Jardí; i la presentació de les Àrees de Promoció Econòmica Urbana (APEUS), a càrrec de Teresa Pallares i Jacint Pallejà. El 26 de març, l’entitat organitza la xerrada “Nous Perfils gastronòmics”, a càrrec de la dietista nutricionista Rosa Baró; i la sessió “Sóc Feliç amb Tu. Compartir la felicitat amb els nostres clients”, a càrrec de la coach empresarial, Bibiana Villa. El 27 de març, està prevista la xerrada “Reforma Horària”, a càrrec del director de l’Oficina de la Reforma Horària, Alexis Serra, i el 28 de març, la sessió “Èxit a les XXSS”, a càrrec de la blogger i instagramer, Marina Cabero. El 29 de març l’entitat ha programat la xerrada “Centres comercials urbans VS centres comercials externs”, a càrrec de l’economista, Modest Guinjoan. A Cambrils, la Unió de Botiguers impulsa del 25 al 31 de març la campanya “Compra a Cambrils i viu l'aventura”.
Al Tarragonès, Via T Tarragona Shopping organitza el 25 de març a la capital la sessió “Com treure-li suc a les XXSS: Facebook, Instagram i Instashop”, a càrrec Jan Bardolet, de Sixformedia; el 27 de març la sessió “Vull Conèixer-te millor. El Client com a focus d’atenció per a la generació d’idees”, a càrrec de la Coach Empresarial, Bibiana Villa; i el 28 de març la sessió “L’Art de fer que els teus potencials clients et trobin!”, a càrrec de Maria Ardit i Anna Frixach, de Quimeras. De la seva banda, l’entitat Botiguers de Tarragona impulsa del 25 de març al 10 d’abril la “campanya Primavera: Sorteig de 3 premis de 100 euros”. A Salou, l’Associació 365 dies Salou Vila Comercial organitza del 21 al 30 de març l’activitat “La Primavera el Comerç altera” en col·laboració amb l'Ajuntament, i a Torredembarra, la Unió de Comerciants, Empresaris i Professionals de Torredembarra (UCEP) organitza del 25 al 31 de març el Concurs d’Aparadors.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics