El president de Puertos del Estado, Salvador de la Encina, ha visitat aquest passat dimecres, per primera vegada , el Port de Tarragona. El màxim representant del sistema portuari estatal, acompanyat pel secretari general de Puertos del Estado, Álvaro Sánchez, i el subdelegat del govern central a Tarragona, Joan Sabaté, han estat rebuts pel president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset. La visita s’ha iniciat a dos quarts d'1 del migdia amb l’arribada del president a les instal·lacions del Port de Tarragona, on s’ha signat al llibre d’honor i ha presidit una primera reunió de treball amb l’equip directiu d’aquesta infraestructura portuària. En aquesta, Cruset ha explicat la realitat portuària tarragonina i ha posat sobre la taula els grans projectes en els quals s’està treballant.
La segona reunió de treball, a la tarda, s’ha mantingut amb la representació sindical de l’APT on el president de Puertos del Estado ha posat en valor "l’alta professionalitat de les plantilles del conjunt de ports i el seu paper cabdal en el bon funcionament del sistema portuari espanyol". De la Encina també s’ha reunit amb representants sindicals de l’estiba, amb qui ha parlat sobre la reforma d’aquest sector amb l’aprovació recent del Real Decret Llei. S’ha tancat la visita amb una reunió amb representants de la comunitat portuària a la sala de conferències.
Prop d’una seixantena d’assistents han conegut de primera mà la voluntat de Encina en potenciar línies de "col·laboració per al desenvolupament futur del Port de Tarragona", especialment en aquelles infraestructures que han de permetre una millor connectivitat terrestre amb els mercats europeus i els de l’interior de la península. En declaracions als mitjans de comunicació, Cruset ha agraït la visita del president de Ports de l’Estat.
Per al president del Port de Tarragona, aquesta primera visita de Salvador de la Encina ha estat "una gran oportunitat per traslladar els projectes estratègics impulsats des de l’Autoritat Portuària de Tarragona, per demanar la seva col·laboració i facilitar l’avenç d’aquests projectes davant altres administracions, quan es requereixi". Cruset ha posat en valor el "nou cicle inversor encetat pel Port de Tarragona, que repercutirà en una inversió de 160 milions en els pròxims quatre anys, per tal d’impulsar-nos com a infraestructura de primer ordre a la Mediterrània". Entre les inversions previstes, a banda de la nova ZAL i la terminal intermodal de Puerto Centro, Cruset ha destacat la futura posada en marxa del Moll de Balears com a terminal multifuncional que, en una primera fase, servirà com a nova terminal provisional de creuers i que preveu iniciar les obres a finals d’aquest any o principis de l’any vinent.
De la Encina, de la seva banda, ha felicitat el Port de Tarragona, el qual està considerat un «eix fonamental i estratègic, diversificat i amb un gran equip humà". El president de Ports de l’Estat reconeix que "Tarragona es una gran porta logística en el sud d’Europa que està condicionada pel retard en el desplegament d’infraestructures de transport terrestre, com ara el nou tram d’autovia A-27 per salvar el Coll de l’Illa o el transport ferroviari de mercaderies amb el desplegament del Corredor Mediterrani.
Des de l’Estat treballarem per dotar el Port de Tarragona i el territori de les infraestructures que necessita per a un futur millor". De la Encina també ha recordat que recentment s’ha aconseguit signar el nou conveni col·lectiu per als treballadors dels Port de l’Estat que estableix el marc laboral fins a l’any 2026 i que permetrà la recuperació salarial del col·lectiu després de 10 anys de sous congelats. Està pendent que ens els propers dies es publiqui al BOE.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics