L’Ajuntament de Reus iniciarà aquest dijous, 27 de febrer, l’enviament massiu de 80.000 correus electrònics i SMS a la ciutadania per demanar que actualitzi les dades de contacte on vol rebre les comunicacions oficials de l’administració municipal. La mesura s’emmarca en l’estratègia de Transformació digital del consistori, per tal d’actualitzar el sistema de notificacions a la ciutadania i "apostar per les comunicacions electròniques", han fet constar fonts municipals.
Els objectius són "mediambientals, per deixar enrere el paper, econòmics, per reduir la despesa en enviaments postals; i operatius, per guanyar en agilitat". Entre el 27 de febrer i el 20 de març, es faran un total de 80.626 enviaments, dels quals 39.105 seran correus electrònics i 41.521 per SMS. El missatge s’enviarà a les persones físiques, jurídiques i entitats de les quals l’Ajuntament disposi d’un contacte digital. Se’ls demanarà que actualitzin el correu electrònic o número de telèfon mòbil, i que triïn per quin dels dos canals prefereix rebre les comunicacions de l’Ajuntament. En el moment d’actualitzar les dades, la ciutadania autoritzarà l’Ajuntament a fer les notificacions pel canal escollit.
L’actualització del sistema de notificacions a la ciutadania i "l’aposta" per les comunicacions electròniques s’emmarca en l’estratègia municipal per la transformació digital, "entesa com una eina d’innovació per fer un salt qualitatiu en la millora permanent tant del funcionament dels serveis com de l’optimització dels recursos", s'ha manifestat des de l'Ajuntament reusenc.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics