El Port de Tarragona ha incrementat de 3 a 5 els trens setmanals que transporten productes agroalimentaris per ferrocarril cap a la província de Saragossa. A partir d'aquest dilluns 6 d'abril, passa a utilitzar dues composicions ferroviàries de 15 vagons cadascuna per transportar 900 tones diàries de mercaderia.
Aquesta operativa, a banda de significar un estalvi econòmic per a l'autoritat portuària, és més sostenible. Així ho mostren les xifres: per moure la quantitat de 900 tones diàries (que ara es farà amb dos trens diaris), es necessitarien fins a 70 camions (35 d'anada i 35 de tornada) cada dia. Des del Port estimen que la reducció de CO2 emès és de fins el 75%.
El servei ferroviari està gestionat per l'operador Go Transport, i transporta cereals des dels magatzems de la zona portuària fins a la destinació de Zuera, al centre de l'Aragó, on el grup Alendi disposa de diverses fàbriques de pinsos i des d'on procedeix a la distribució de la mercaderia als seus clients finals. Els principals cereals que es mouen en aquesta operativa són el blat de moro, el blat i el sègol.
Les càrregues de cereals, procedents majoritàriament d'Àsia i Amèrica Llatina, es duran a terme de dilluns a divendres en les instal·lacions del Port de Tarragona on per a la manipulació d'aquestes càrregues, les diferents terminals i instal·lacions del Port estan dotades de maquinària especialitzada.
Amb aquest sistema, el Port té un enorme potencial per transportar mercaderies per ferrocarril en destinació a les zones de Madrid, València, Saragossa Lleida i Vic, i en aquests moments es treballa des del departament comercial de l'APT per sumar nous clients al servei de llançadora ferroviària per al moviment d'agroalimentaris.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics