El moment que estem vivint com a ciutat és una oportunitat per fer les transformacions urbanes que garanteixin una millor ciutat per viure als reusencs i reusenques del futur. Per començar, estem convençudes que l’actual dècada és la dècada d’adaptar la nostra mobilitat. És a dir, com ens movem per Reus.
La Direcció General de Trànsit de l’Estat ja aplica a ciutats com Reus la mobilitat lenta, que fixa els 30 km/h com la velocitat màxima en moltes de les nostres vies. Com a Ajuntament ja estem treballant per avançar en aquest sentit, i ho estem fent en infraestructures viàries, en seguretat i en accessibilitat.
De fet, el setembre passat ja vam posar en marxa els anomenats carrers de convivència. Precisament, per tenir una mobilitat més sostenible i segura hem activat tres grans accions: la revisió del Pla de Mobilitat Urbana 2021-2035, la redacció nova Ordenança de mobilitat i el desplegament d’infraestructura per a la mobilitat sostenible.
Els efectes d’aquesta reducció progressiva i adaptativa de la velocitat són de gran impacte. Ho notarem en el soroll i les emissions contaminants del cotxes, que baixaran. També podrem recuperar espai públic davant el cotxe i, per tant, gaudir-lo. I, sobretot, avançarem en la reducció de la sinistralitat a la via pública i augmentarem la seguretat de les persones que es mouen a peu o en bicicleta per la ciutat, que són les més sostenibles i, a la vegada, les més vulnerables.
Les regidories de Seguretat, Convivència i Civisme i d’Urbanisme i Mobilitat treballem conjuntament aquests àmbits. I ho fem en el marc del Pla de Mandat del govern de la ciutat, dels ODS i de l’Agenda 2030 amb un doble objectiu: impulsar una mobilitat sostenible, eficient i segura i recuperar el dret a la ciutat pels reusencs i reusenques d’avui i sobretot de demà.
Dolors Vázquez és la regidora de Seguretat, Convivència i Civisme; i Marina Berasategui, la regidora d’Urbanisme i Mobilitat.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics