Divendres, 22 de Novembre de 2024

Nou contracte de la brossa: els detalls

29 de Setembre de 2021, per Marc Busquets Obré
  • Imatge virtual d'un dels nous vehicles de recollida de Reus Net

    Reus.cat

El nou servei de la brossa de Reus, adjudicat a la l'UTE Reus Net, formada per Valoriza-Romero Polo, entrarà en vigor aquest divendres 1 d'octubre. Té una durada de 10 anys, i s’ha adjudicat per un import de 106 milions. El calendari per desplegar-lo, segons s'ha explicat aquest dimecres, arrencarà, doncs, amb l'inici de la prestació amb els serveis actuals; seguirà al desembre, amb la posada en marxa dels nous serveis de neteja viària amb la maquinària nova; i es completarà al febrer de 2022, amb la posada en marxa del nou servei de recollida amb els nous equips.

Inversió i flota



La inversió en maquinària és de 5,4 milions d’euros (per a la neteja viària) i de 5,1 milions més (per a la recollida de residus); el que suma, tenint en compte els mitjans comuns, un total de 10,6 milions. El parc de maquinària serà la següent: un turisme; 35 vehicles auxiliars; cinc furgonetes; 17 camions de recollida; 19 escombradores; quatre furgons hidronetejadors; sis recol·lectors de càrrega lateral; i 17 vehicles per a les tasques de reg. Tots seran elèctrics, a excepció dels camions de recollida, propulsats per gas natural.

Per a la prestació dels serveis, es comptarà amb tres instal·lacions: una al parc de la neteja i dos locals auxiliars, que s’adequaran per poder-ne millorar les prestacions. S’instal·larà un sistema de captació d'energia fotovoltaica de 30kW de potència al parc de la neteja, de manera que podrà generar excedent d'energia.

En la presentació, a càrrec del batlle, Carles Pellicer, i de la regidora d'Hisenda, Mariluz Caballero, s'ha exposat també que s'aposta per l'increment del nombre de recorreguts d'escombrada manual (de 56 a 66); per la reducció de la longitud dels recorreguts "per adaptar-los al rendiment òptim"; per l'increment de la mecanització, mitjançat l’escombrada mecànica de voreres; pel repàs de papereres i contenidors de tarda; per una "major eficiència" dels tractaments amb aigua, i per l'increment dels serveis de neteja de taques i grafitis; i per la geolocalització de tots els serveis amb sensors d’activitat.

Un altre dels objectius és el d'incrementar la recollida selectiva, així com el número de contenidors (de 1825 contenidors a 2100). De fet, s’augmentarà la quantitat de contenidors de selectiva i es reduirà la dels de resta. També hi haurà més rutes de recollida de paper, cartró, envasos i vidre (de les dues d'ara es passarà a tres). A més, es farà una prova amb contenidors i identificació d’usuari (amb targeta o mòbil). Es farà igualment una prova de servei de recollida porta a porta.

El contracte preveu un servei de prerecollida "per evitar impediments en el moment de la recollida i assolir una major separació de fraccions selectives", i un servei de repàs d’ubicacions de contenidors i papereres a la tarda. Es faran campanyes de sensibilització, amb educadors a peu de carrer per fomentar la implicació de la ciutadania en la recollida selectiva.

Per lots



El servei que es posarà en marxa l’1 d’octubre correspon al lot 1 del contracte, Servei de neteja de l'espai públic i recollida de residus municipals, de gestió i manteniment de les deixalleries i de gestió, manteniment i explotació de la planta de voluminosos de la ciutat de Reus. El procediment de licitació del contracte es va iniciar el juliol de 2020, després de la suspensió per part del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic de l’anterior procediment iniciat al novembre de 2019, després dels recursos que havia interposat l'empresa que fins ara ha prestat el servei, Fomento de construcciones y contratas (FCC).

L’adjudicació a Valoriza-Romero Polo es va produir per acord del ple, el desembre de 2020, i va ser ratificada pel Tribunal Català de Contractes del Sector Públic el 9 de juny de 2021.

El contracte del nou servei es va licitar en quatre lots. El primer, doncs, a Valoriza-Romero Polo; el segon, corresponent a la gestió i al manteniment de les deixalleries, al Taller Baix Camp, per 3 milions amb IVA; el tercer, per a la gestió de la planta de voluminosos, també al Taller Baix Camp, per 2,2 milions amb IVA; i el quart, d'integració tecnològica, es va adjudicar a Tradia Telecom per 415.000 euros amb IVA. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics