Dimarts, 26 de Novembre de 2024

Constantí recupera «Centcelles el nostre objectiu» dos anys després

08 d'Octubre de 2021, per
  • Jornada de treball de la vuitena edició del projecte "Centcelles el nostre objectiu"

    Ajuntament de Constantí

El Museu Nacional Arqueològic de Tarragona juntament amb l’Ajuntament de Constantí han donat el tret de sortida a les vuitenes jornades del projecte Centcelles el nostre objectiu amb una jornada de treball on han participat els centres educatius del municipi, l’MNAT i el Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès. El programa educatiu va haver d’aturar-se durant dos cursos degut a les restriccions de la pandèmia, enguany, però, torna a estar a l’agenda de les escoles de Constantí.

Es tracta d’una iniciativa “multidisciplinària, participativa i cooperativa” entre els quatre centres educatius de Constantí. L’objectiu del programa és “implicar la ciutadania i els estudiants a la conservació i dinamització del patrimoni per fer de la Vil·la romana de Centcelles un Eix de desenvolupament”, segons Pilar Sada, la responsable del projecte.

Centcelles el nostre objectiu pren forma a l’Escola Mossèn Ramon Bergadà, l’Escola de Centcelles, el Col·legi Turó i l’Institut de Constantí a partir de tallers i activitats dutes a terme durant el curs. L’exercici culmina entre els mesos d’abril i maig durant la Setmana Cultural del municipi, quan es fa la presentació i representació conjunta dels treballs fets durant tot l’any al Conjunt Monumental de Centcelles.

Durant les set edicions ja finalitzades hi han participat més de mil alumnes d’entre deu i catorze anys i els resultats obtinguts han estat “molt satisfactoris”, tant pel MNAT com per les escoles que hi prenen partit. L’any 2017, després de la cinquena edició, van exposar-se els treballs realitzats sobre la Vil·la romana sota el nom El fil de la història. L’exposició de l’MNAT feia “una reflexió sobre el coneixement de la història, l’ús del patrimoni i l’educació” i, amb això, va aconseguir rebre el Premi Musa a la millor exposició del món antic.

Sada assegura que un dels propòsits principals d’aquesta iniciativa és “la formació educativa i personal” dels joves i infants que formen part del projecte liderat pel MNAT. Des de l’organització, també es creu que aquesta és una iniciativa per fomentar “la visió crítica de la pròpia identitat i poder contextualitzar-la”, tant és així que durant el primer any de vida de la iniciativa, aquesta va ser guanyadora del Premi Didascàlia a la millor experiència docent.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics