Dissabte, 08 de Maig de 2021

Tres víctimes mortals en accidents a la xarxa viària tarragonina fins al 31 de març

En el mateix període de l’any passat, n'hi va haver vuit

01 d'Abril de 2021, per Redacció/ ACN
  • Les tres víctimes mortals registrades enguany a les carreteres de Tarragona es van morir en accidents que van tenir lloc el passat mes de març

    SCT

El Servei català de trànsit (SCT) ha informat aquest matí de dijous que a la demarcació de Tarragona, entre l'1 de gener i el 31 de març, hi ha hagut tres víctimes mortals en tres accidents a les carreteres del territori. En el mateix període de l’any passat, hi va haver vuit morts en sis accidents mortals.

Ha estat al mes de març, de fet, quan s’han registrat els tres morts a la xarxa viària tarragonina. Pel que fa a col·lectius vulnerables, cal remarcar que en el que portem d'aquest 2021 a la demarcació s'han mort un motorista i un ciclista.

A Catalunya

En el conjunt del país, les carreteres catalanes han registrat durant el primer trimestre de l’any un total de 18 persones mortes en 18 accidents de trànsit. Durant el mateix període de l’any passat van perdre la vida 27 persones en zona interurbana, el que suposa una reducció del 33%.

Pel que fa als sinistres mortals, la reducció respecte al 2020 és del 18%, atès que n’hi va haver 22, tenint en compte que durant els dos primers mesos i mig del 2020 no hi havia cap tipus de restricció de la mobilitat. De les 18 víctimes mortals registrades en aquests tres primers mesos de l’any, 14 pertanyen a col·lectius vulnerables (nou motoristes, tres vianants i un parell ciclistes). En els tres grups es produeix un augment de les víctimes respecte l’any passat, especialment en el cas dels motoristes, que aglutinen la meitat dels morts d’enguany i sumen cinc víctimes més que en el mateix període del 2020, amb quatre motoristes morts.

A més, en la sinistralitat dels motoristes canvia també la tendència d’accidents amb la moto sola (sortida de via, caiguda o xoc amb obstacle): enguany, en sis dels nou accidents mortals el sinistre ha estat amb un altre vehicle implicat. Per aquest motiu, el SCT demana més percepció del risc i consciència de la pròpia fragilitat a aquests col·lectius, així com respecte i col·laboració a la resta d’usuaris per reduir les víctimes a les carreteres.

Canvi de tendència

El mes de març ha suposat un punt d’inflexió en la tendència, consolidada al llarg de l’any passat, de concentració i increment de la sinistralitat mortal durant els caps de setmana o festius, generada principalment per la mobilitat d’oci. Aquest canvi de tendència, que pot ser temporal, mostra un augment de la sinistralitat els dies laborables.

Així, dels 18 morts d’aquest 2021, 11 han estat en dies feiners (61%) i set en cap de setmana (des de divendres a les 3 de la tarda) o festiu. Aquest canvi de tendència també es mostra en la sinistralitat del col·lectiu dels motoristes, atès que els motoristes morts en dia laborable representen el 78% del total.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

JOsep Tou  01 d'Abril de 2021

CILCISTES 33%

Dels Ciclistes no sen parla.
Les reformes fetes per al Diputaciò de tarragona i el Sr. Poblet, no han tingut en compte al col-lectiu ciclista local i turístic que surt de Reus, Tarragona, Salou i Cambrils cap el Priorat i Muntanyes de Prades.
Ni un cartell nou - o reparar els vells - demanan respectar la velocitat i distancia de seguretat.
Ni una trista pintada en la nova Reus-Parca Sama, Cambrils Montbrio, Reus-Riudoms o d altres fent el voral mes ample i pintant el carril ciclista.
Messures que no impliquen reduir les carreteres , però si protegir als ciclistes.
Les reformes de la Diputaciò, fan autopistes on abans teniem carreteres tranquiles per a tot-hom.

Ni un rètol advertin als ciclistes, ni un voral netejat, ni una senyal advertint dels ciclistes, ni cap radar de tram.