Divendres, 22 de Novembre de 2024

Una nova aplicació per a mòbils permetrà geolocalitzar persones en situacions d'emergència

My112 es podrà utilitzar a tot el territori, on arribi la cobertura de mòbil, i estarà disponible gratuïtament per a les plataformes Android i iOS

16 de Juliol de 2015, per ACN
  • L'app 'My 112' permet tenir una geocalització en situacions d'emergència

    ACN

El Departament d'Interior, a traves del Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència al Telèfon 112, ha incorporat ja l'aplicació. De fet, el CAT112 ha realitzat la renovació dels ordinadors dels centres de recepció d'atenció i trucades de Barcelona (Zona Franca) i Reus (edifici CAT112) i dels sistemes informàtics per tal que la informació de la localització aparegui automàticament en les pantalles dels operadors i pugui ser transferida automàticament als cossos d'emergències vinculats a l'emergència.

La localització s'extrau de les coordenades facilitades pel millor sistema de localització que disposi el mòbil -GPS, aGPS o wifi- amb una precisió molt gran, de pocs metres d'error i és especialment indicada per a casos en què la persona que pateix l'emergència o que n'és testimoni, no sap on es troba exactament -zones rurals, en trajectes per carreteres, per exemple-. En qualsevol cas, subratlla Interior, disposar de manera automàtica de la localització exacta, incrementa la fiabilitat de la informació i minimitza el temps de gestió de la emergència.

Un cop descarregada l'app, el ciutadà podrà trucar al CAT112 a través d'una icona que apareix en la pantalla i s'enviarà de forma automàtica la localització si hi ha cobertura de dades -4G, 3G o GPRS- mentre es realitza la trucada. En el cas que no hi hagi cobertura de dades i només hi hagi cobertura per veu, el ciutadà pot trucar el CAT112 a través de l'app i facilitar per veu les coordenades que li apareixen en pantalla. En el cas de terminals amb sistema operatiu Android, l'aplicació s'executa automàticament en trucar al 112 amb el teclat. El sistema operatiu IOS ara per ara no permet aquesta funcionalitat i cal entrar a l'APP per fer la trucada.

L'aplicació My112 està disponible en català, castellà i anglès i permet l'enviament de fotografies que ajudin als equips d'emergències si bé aquesta possibilitat queda restringida als casos que els operadors del CAT112 ho demanin. A més, My112 permet l'enviament de missatges al ciutadà per part de les autoritats. El Departament d'Interior, a través del Cat 112 i del Gabinet de Seguretat de la Direcció General d'Administració de Seguretat, també ha desenvolupat una versió per a les persones grans que, sempre que sigui possible, indica a l'usuari la seva posició indicant el carrer o indret en què es troba amb el seu nom i número de via corresponent, en lloc de mitjançant un mapa cartogràfic. A més, lletres i números són més grans que en la versió estàndard per afavorir-ne la llegibilitat. Aquesta versió accessible està disponible, de moment, només per a sistema Android.

L'aplicació se suma a les ja desenvolupades pel CAT112 per facilitar l'accés al telèfon d'emergències de col·lectius vulnerables com sords o laringectomitzats, que segueixen estant operatives. També segueix operativa l'app per a turistes i per a residents temporals estrangers a Catalunya -estudiants i investigadors-. Totes aquestes versions de l'app CAT112 Accessible ja permetien l'enviament de la geolocalització de la persona que alertava els serveis d'emergències.

'El temps és vida'

Durant la presentació de l'APP que s'ha fet a l'edifici CAT 112 de Reus, el conseller d'Interior, Jordi Jané, ha explicat que la nova app "és un guany a favor de la seguretat de la ciutadania". "El temps és vida", ha sentenciat. El conseller ha recordat que l'app es podrà utilitzar al territori en funció de la cobertura, tot recordant que encara existeixen zones d'ombra. En aquest sentit, ha fet una crida a les companyies telefòniques per fer arribar la cobertura a tot el territori perquè "tenir-ne ens protegeix i ens dóna seguretat".

Segons el director del Centre d'Atenció i Gestió de Trucades 112 Catalunya, Federic Adan, el projecte té dos objectius fonamentals: "d'una banda, socórrer a la ciutadania i de l'altra, dóna eines per poder-la ajudar de manera immediata".

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics