Dilluns, 25 de Novembre de 2024

Desconvocada la vaga de treballadors del 112 que estava en marxa des de l'agost

22 de Març de 2022, per
  • Reusdigital.cat

La vaga de treballadors del telèfon d'emergències 112 que estava en marxa des de l'agost passat ha quedat desconvocada, segons han confirmat fonts sindicals a l'ACN.

El comitè ha aixecat l'aturada després d'arribar a un acord amb l'empresa per obtenir millores laborals. A més, un grup de treball estudia una possible internacionalització del servei quan acabi l'actual adjudicació.

El Departament d'Interior va adjudicar fa un mes a Ferrovial la gestió del 112 per als propers dos anys amb possibilitat d'una pròrroga de dos més. Aquest contracte inclou un increment salarial del 9% de mitjana.

Ferrovial ja estava gestionant el servei de forma provisional després que l'anterior adjudicatari entrés en concurs de creditors i Interior hagués de rescindir el seu contracte al maig per poder garantir el servei. En el procés de preparació del nou contracte, el Departament d’Interior va introduir millores en les condicions de treball que es van aplicar de forma immediata i venen incorporades en les condicions del nou plec.

Aquestes millores inclouen un increment salarial del 9% provinent de l’augment del complement d’emergències i actualització en base a l’augment de l’IPC dels plusos d’emergències i de comandament, a banda d’una clàusula per evitar endarreriments en el cobrament dels salaris i una millora en el suport psicosocial i en formació dels operadors i operadores.

A través d'un comunicat, i pel que fa al apartat econòmic, el comitè de vaga del 112 ha exposat que l’empresa accepta la inclusió de triennis, un augment interanual del salari del 3%, crear nous plusos de transport i vacances i augmentar el plus de transport existent. Tot plegat, sumat a l’increment del 58% del plus d'emergències que recull la nova licitació, farà augmentar el salari del gruix de la plantilla en un 24% de mitjana.

"Estem lluny de l'excel·lència", adverteix el comitè de vaga



En aquest sentit, des del comitè s'ha volgut recordar que el compromís adquirit pel CAT 112 d’actualitzar aquest complement salarial també és fruit de les reunions mantingudes durant les protestes entre els representants de l’ens públic i el comitè de vaga. L’acord també blinda drets de la plantilla que afecten a les hores mínimes de contracte, l’abolició de canvis de jornada a voluntat de l’empresa i sobretot limita la sobrecàrrega de feina de les gestores. Per tal de fer possible aquest últim punt, s'hauran de contractar com a mínim 40 persones indefinides i a incrementar en un 20% extra la plantilla en temporada d’estiu.

"Estem lluny de l'excel·lència de gestió que el 112 mereix, és per això que la nostra lluita no acaba aquí. No ens quedarem de braços plegats veient com un servei públic continua gestionant-se en base a la rendibilitat d’una empresa privada, en comptes de fer-ho amb l’objectiu de garantir un servei immediat, eficient i de qualitat", s'ha conclòs des del comitè de vaga.
Etiquetes: 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics