El conflicte laboral de l'estiba del Port de Tarragona obliga a desviar un vaixell amb 56.000 tones de blat de moro d'Ucraïna que tenia previst atracar a la capital tarragonina aquest dimecres. Fonts portuàries han detallat a l'ACN que el buc s'ha dirigit a Castelló, on està descarregant 7.000 tones de blat de moro.
El vaixell es desplaçarà a la terminal d'Ergransa del Port de Barcelona divendres nit per descarregar les 49.000 tones restants dissabte. Les discrepàncies entre empleats i empreses fan que els vaixells es descarreguin molt més lentament, fins al punt que aquest dimarts n'hi havia uns set des de fa dies fent cua a l'entrada del port.
El conflicte laboral dels estibadors fa anys que s'arrossega. La Unió Europea va exigir canvis en les societats portuàries de l'Estat per liberalitzar la professió, que durant més d'un segle ha funcionat com una mena de mutualitat en la qual els treballadors tenien bona part del control de l'estiba. En el cas del Port de Tarragona els empleats treballen pel Centre Portuari d'Ocupació (CPE, per les seves sigles en castellà) ESTarraco.
Aquesta societat està formada per cinc empreses que, per tal d'adequar-se a la normativa estatal i europea, n'han acordat la dissolució i així ser elles les que contractin directament els professionals. Això també obre la porta a què altres companyies puguin entrar al sector. Els treballadors no estan d'acord amb el procés de subrogació de la plantilla.
El vaixell es desplaçarà a la terminal d'Ergransa del Port de Barcelona divendres nit per descarregar les 49.000 tones restants dissabte. Les discrepàncies entre empleats i empreses fan que els vaixells es descarreguin molt més lentament, fins al punt que aquest dimarts n'hi havia uns set des de fa dies fent cua a l'entrada del port.
El conflicte laboral dels estibadors fa anys que s'arrossega. La Unió Europea va exigir canvis en les societats portuàries de l'Estat per liberalitzar la professió, que durant més d'un segle ha funcionat com una mena de mutualitat en la qual els treballadors tenien bona part del control de l'estiba. En el cas del Port de Tarragona els empleats treballen pel Centre Portuari d'Ocupació (CPE, per les seves sigles en castellà) ESTarraco.
Aquesta societat està formada per cinc empreses que, per tal d'adequar-se a la normativa estatal i europea, n'han acordat la dissolució i així ser elles les que contractin directament els professionals. Això també obre la porta a què altres companyies puguin entrar al sector. Els treballadors no estan d'acord amb el procés de subrogació de la plantilla.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics